Kvarteret ved Bella Center - lokalplan 508

Lokalplanen blev bekendtgjort den 18. december 2014

Høringsfrist:

29. september 2014
Indsendt af:
Bestyrelsen, Grundejerforeningen Ørestad City
Dato: 29. september 2014
Svarnummer:
30
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Grundejerforeningen Ørestad City
By:
København S
Postnr.:
2300
Læs høringssvar fra Bestyrelsen, Grundejerforeningen Ørestad City
Indsendt af:
Amager Vest Lokaldudvalg
Dato: 17. september 2014
Svarnummer:
29
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Amager Vest Lokaldudvalg
By:
København S
Postnr.:
2300
Se vedhæftet PDF.
Læs høringssvar fra Amager Vest Lokaldudvalg
Indsendt af:
Nicolai Jensen
Dato: 14. september 2014
Svarnummer:
28
By:
København
Postnr.:
2300
Parkeringssituationen ved C.F. Møllers Allé, Ørestad City I den oprindelige lokalplan 309 for Ørestad City, der bl.a. dækker området ved C. F. Møllers Allé, er kravet 1 plads pr. 200 m2, heraf må 25 % være på terræn. Lokal planen var samtidig tiltrådt med en strategi, der tilgodeser beboernes interesser, herunder nærhed til parkering samt gode og velfungerende friarealer. Der udestår stadig at blive bygget et parkeringshus ved det Flexible hus der tilgodeser beboerne i området Horisonten, Horisonten II, Det Fleksible Hus, Brohuset og Ørestadshuset med en rimelig nærparkering. I lokalplan for Bella kvarteret Del II fremgår denne kommentar; ”Det udestår at etablere et parkeringshus ved C.F. Møllers Allé. Derfor indgår det i denne lokalplan som en mulighed at samlokalisere områdets parkering.” Spm: Forhåbentligt skal dette tolkes som en udløsende faktor til at beboerne på C.F. Møllers Allé endelig får deres mangeårigt lovede parkeringshus ved det Flexible hus, og ikke at man benytter det som en undskyldning for ikke at etablere dette, og forventer man kan indfri kravene ved at pådutte beboerne at anvende de Parkeringsanlæg, der bliver etableret inde på Bellakvarterets område som planen ligger op til? I den konstellation hvor parkeringspriserne forventes at stige til over 900,- Kr. i 2015 og hvor man samtidig skal traske 3-400 M for at komme hen til sin bil med børn og pakkenelliker, er mildest talt uacceptabelt og vil gøre området C.F. Møllers Allé området u-attraktivt både for nuværende og kommende beboere.
Læs høringssvar fra Nicolai Jensen
Indsendt af:
Steve Kjær
Dato: 28. august 2014
Svarnummer:
27
Virksomhed / Organisation :
Ørestad Drivkraft
By:
København S
Postnr.:
2300
Bella Centeret! Fantastisk at Bella Centeret ønsker at åbne sig op til Ørestad, København og verden . Projektet er dog ikke særligt visionært, når man bryster sig af at Bella Centeret er, og gerne fremadrettet gerne vil være et Danmarks congress center og derved gerne skal kunne trække store international congrasser til København. Det er ellers alle tiders mulighed for at løfte BC op i en arkitektonisk superliga, hvis man tør at ryste posen igen. Dette ville måske endda kunne gavne både BC, Ørestad og København. 1. Ideen om at gentage Københavns smalle gader, i et nyt kvarter, virker på ingen måde tiltalende eller visionært. Smalle gader medfører mørke lejligheder, rækkehuse og gader. Rækkehuse med minimum afstand som i Radio Rækkerne virker absolut ikke som et tiltalende sted at flytte til. Ørestad var og skulle være tæt på natur og være luftig og lys. 2. Parkering! Området omkring BC , eller store dele heraf, ville kunne hæves så tilkørsel og parkering til BC kunne forgå i stueetage niveau, og derved ville 1. Sal, være bilfri zone. Det ville naturligvis være oplagt at lade gå og cykelramper fra 1. Salen forbinde Ørestad City, og krydsning af både Vejlands Alle og Center Boulevard. 3. International restauranter og små butikker i gaderne omkring BC, vil kunne skabe et fantastisk attraktivt kvarter, men dette kan kun lade sig gøre hvis huslejen ikke bliver for høj! 4. 950 boliger kan resultere i at der flytter børnefamilier ind i BC kvarteret, hvilket vil kræve at der helt fra start, planlægges og rettidigt opføres institutioner, skole, idrætsfaciliteter, svømmehal, forsamlingshus m.m., hvilket også vil skabe stor glæde for Ørestad City, da disse facilitere ikke er tilstrækkelige. 5. Ørestads Boulevard bør lukkes fra Fields til Vejlands Alle. Det vil give en fokus på metroen og en fri og flot adgang til BC. Derudover vil det give mere plads til byliv, og Ørestad Skole og Gymnasium få en sikker skolevej, med fri adgang til Ørestad Bypark. 6. En ny svømmehal eller et badeland ville skabe stor glæde for både for alle i området. Tørsvømning er ikke rart.
Læs høringssvar fra Steve Kjær
Indsendt af:
Søren Vestermark
Dato: 27. august 2014
Svarnummer:
26
By:
København S
Postnr.:
2300
Det er desværre en uambitiøs plan, hvis eneste positive bidrag til byen der omgiver den, er at det aflukkede areal på Bella Center grunden bliver åbnet op. Som man kan se på illustrationen på side 7, inkluderer lokalplanforslaget også dele af Center Boulevard mellem Bella Center og Royal Golf Club. Derfor er det skuffende at man ikke har arbejdet med bedre overgange mellem det nye kvarter og Amager Fælled. Ved at etablere gangbroer eller simpelthen ligge dele af Center Boulevard under jorden, ville bydelen blive en attraktiv ny by, med direkte adgang til de offentlig tilgængelige grønne arealer på golfbanen. I den nuværende plan, har man en tæt bebygget by, med relativt få grønne områder. At der så ovenikøbet anlægges en have, som åbenbart helt eller delvist er til brug for konferencegæster virker ret mærkværdigt. Det fremgår også af planen, at det er nødvendigt at etablere støjafskærmning ved udearealer og af boliger i de nederste etager pga støj fra biltrafikken, der overstiger det tilladte. Hele afsnittet omkring vejstøj understreger i høj grad, at der i stedet burde tænkes i helt andre baner end blot afskærmning og støjdæmpning. Uden adgang til Amager og Kalvebod Fælled, ville Ørestad ikke være et attraktivt sted at bo. Desværre skal størstedelen af Ørestads beboere i dag krydse en stor vej for at få adgang til området. Man kunne ønske at kommunen ville bruge bare en brøkdel af de ressourcer, der bruges på at lette Københavnernes adgang til havnen, på at lette Ørestad-beboernes adgang til Fælleden. I det hele taget virker lokalplanen som discountplanlægning, der desværre ikke vil medvirke til at gøre Ørestad til et attraktivt sted at slå sig ned i fremtiden. Man kan frygte at hele bydelen er på vej til at udvikle sig i en uheldig retning, og det virker ikke som om kommunen tager sin opgave alvorligt. Inkluderer planen eksempelvis en ny skole eller fritidsaktiviteter for børn og unge? Opføres der et kulturhus eller lokaler til brug for lokale foreninger? Er der tænkt fodboldbaner og andre arealer til fritidsaktiviteter ind i planen, eller skal de mange nye beboere slås med de eksisterende beboere om den ene kunstgræsbane i Byparken og den nye Lethal med betongulv i sivegaden?
Læs høringssvar fra Søren Vestermark
Indsendt af:
Jackie Olsen
Dato: 27. august 2014
Svarnummer:
25
By:
København S
Postnr.:
2300
Som det fremgår, af de mange andre høringssvar, er der stor kritik af parkeringsforholdene, herude i Ørestaden. Herunder undren over at andre københavnere skal betale en brøkdel i parkering. Har Købehavns Kommune overvejet, hvad der nu sker, ved udviklingen af Bella Kvarteret. Men flere tilflyttere og erhvervs-lejemål og det faktum at der KUN oprettes parkeringspladser pr. 200 kvm. etagemeter. Der kan altså sidde utroligt mange medarbejdere på 200 kvm. etagemeter ( måske 20-35 stk. ) som sammen med beboerne i området, skal slås om 1 parkeringplads. Det bliver det rene anarki ! Man har den tanke, at man økonomisk vil presse bilisterne over på cykel eller offentlige transport. MEN faktum er, at det altså IKKE alle der bor OG arbejder i København. Og derfor har brug for bil. Alternativet er, at man skal tage toget til & fra ex. Ballerup. Hvorefter man kl. 17, på cykel skal hente sine børn i institutioner, 2-3 forskellige steder på Amager ( fordi pasnings-garantien ej heller opfyldes af Kbh Kommune ). Har i politikere selv, med 2-3 trætte børn, prøvet dette på cykel, eller stå i "forstoppet" busskure og busser/tog, i de 6 mdr. om året, hvor temperaturen er under 10C ? - Så køber man sig hurtigt en bil. Jeg undrer mig tillige over, at Kbh Kommune ikke har stået i ex. krydset på Sjællandbroen og observeret, at der sidder 1 person i hver bil. Og årsagerne til bilkøerne IKKE er københavnerne selv, MEN medarbejdere, bosat udenfor KBH. ( det er jo også derfor at bilkøen defacto allerede starter ved Køge og Roskilde ). Få nu iværksat nogle initiativer, overfor disse pendlere og få fyldt bilerne ( lig færrere biler ) Og imødekom os københavnere, der trods alt ligger skattekronerne i kommune-kassen. Eller vil man fortsat fastholde de urimelige parkeringsforhold & prisniveau, for derved at skræmme især børnefamilerne ( og deres skattekroner ) ud af Ørestaden / Kbh. ?
Læs høringssvar fra Jackie Olsen
Indsendt af:
Jackie Vest Olsen
Dato: 27. august 2014
Svarnummer:
24
By:
København S
Postnr.:
2300
Qua erfaringen fra Metro-byggeriet, vil jeg forhøre mig om ; "Hvilke byggeregler, omkring hvornår byggeriet må foregå i dagstimerne, er opsat ?" - Således at naboerne ikke plages at byggestøj, under natten.
Læs høringssvar fra Jackie Vest Olsen
Indsendt af:
Mikkel Mikkelsen
Dato: 26. august 2014
Svarnummer:
23
Virksomhed / Organisation :
Horisonten
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg syntes det er fantastisk med nyt liv omkring Bella Centret, og idéen med boliger, butikker, institution mv. er hvad området mangler i dag. Det har nemlig ikke været kønt at se på et aflukket Bella Center område ud imod det nye levende Ørestad City. Så meget glædeligt, dog skulle man også have overvejet sportsfaciliteter for foreningslivet. Jeg vil dog fremhæve 2 forhold som jeg kan se flere andre har nævnt er problematisk: 1. Hvordan bliver den fremtidige parkeringsmulighed for os der bor i Horisonten C.F. Møllers Allé 2-22 hvis man vil undgå de korrupte By og Havn parkeringspriser der ender på kr. 1000,- pr. måned i 2015/16. Vi har nu den mulighed at parkere for ca. 500 kr. pr. måned på Bella Center P7 området, kan vi fortsætte med det i byggeperioden? (da I jo ikke bygger i hele P7 området til at starte med). Yderligere må jeg spørger hvad tanken er når området er udbygget med parkeringshuse, vil I lade det overgå til By og Havn at administrere-så vi får de korrupte priser, eller kan vi fortsat parkere i jeres parkeringshuse til samme pris via Apcoa? 2. Støjreducerende asfalt på Center Boulevard? I dag er der en øget trafik, da mange pendlere kører denne vej til motorvejen, frem for at fortsætte ud af Vejlands Allé. Dette er enorm støjgenerende for dem der bor langs Byparken ud mod Center Boulevard, dette gælder ikke kun Horisonten men også CPH Golfpark boligerne. Med Bella Kvarter og en kommende Royal Arena og udbygningen af Ørestad Syd syntes jeg Københavns Kommune Teknik-og Miljøforvaltningen allerede nu skal have med i vejplanerne at der skal udlægges støjreducerende asfalt på Center Boulevard fra Bella Center til Motorvejsbroen ved det kommende Ørestad Down Town. Jeg glæder mig over alle de steder i København hvor dette asfalt er udlagt til stor glæde for de beboere. Nu syntes jeg tiden er kommet til at vende blikket mod Ørestaden, hvis bydelen som har så meget potientiale, skal fortsætte den positive udvikling.
Læs høringssvar fra Mikkel Mikkelsen
Indsendt af:
Hans Jørgen Knudsen
Dato: 24. august 2014
Svarnummer:
22
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg har med interesse læst projektet, som indeholder mange gode elementer. Det er dog svært ud fra materialet at se præcist, hvor de to høje punkthuse (over 30 meter) skal bygges. Så vidt jeg kan se, vil de imidlertid fjerne åbenheden ift. Fælleden set fra bl.a. VM Bjerget. I sin tid købte jeg lejlighed i vished om, at der kunne blive bygget på BC's område men slet ikke i de højder, som der nu er tale om. Så vidt jeg kan se, vil de to punkthuse komme til at ligge på en linie, som i praksis kraftigt vil forringe udsynet til Fælleden og København. Dette er en ganske betydelig forringelse såvel rekreativt som økonomisk for de lejlighedsejere, der får forringet udsigten og i øvrigt ikke havde en chance for at forudse dette på købstidspunktet..
Læs høringssvar fra Hans Jørgen Knudsen
Indsendt af:
Henning Nielsen
Dato: 21. august 2014
Svarnummer:
21
By:
København S.
Postnr.:
2300
Der er i den fremlagte lokalplan og miljøredegørelse skrevet en del om trafikmængderne med det kommende byggeri. I det kommende byggeri skal der laves flere foranstaltninger mod den stigende trafikstøjmængde der vil komme med den øgede trafik og grænserne vil blive overskredet væsentligt. Hvad forholdsregler vil man tage over for det eksisterende byggeri i området, hvordan vil man støjreducerer disse boliger, som i forvejen har et højt støjniveau? I beregningerne er der ikke taget højde for at P7 ikke bliver udbygget i det lokalplanforslag der foreligger samt arenaen, når det bliver udbygget med de mange mennesker der kan bo der, samt når arenaen står færdig vil oven i give en væsentlig øde trafikmængde på de omtalte veje i rapporterne, Endnu en gang må det kræves at der komme trafikstøjdæmpende asfalt på de omtalte veje. Vil der være intuitioner nok med den ene der skal bygges, og hvad med skoleforhold kan Ørestad skole klare det øgede pres?
Læs høringssvar fra Henning Nielsen
Indsendt af:
Mitzi Tofte
Dato: 21. august 2014
Svarnummer:
20
Virksomhed / Organisation :
Børnehaven, Peder Lykkesvej 77
By:
København S
Postnr.:
2300
Ørestaden er en spændende og voksende bydel og der vil komme mange børn til. Inden Københavns kommune planlægger at bygge flere daginstituioner i Ørestaden, mener jeg det er vigtigt at se på den ledige kapacitet som for tiden eksisterer i de etablerede institutioner i område Amager. Selvfølgelig er det optimalt at børn som bor i Ørestaden, har institutionsplads i Ørestaden, men er der tomme pladser i institutioner indenfor få kilometer, bør de besættes først.
Læs høringssvar fra Mitzi Tofte
Indsendt af:
Camilla Nielsen
Dato: 18. august 2014
Svarnummer:
19
By:
København S
Postnr.:
2300
Super intressant med udviklingen af Bella Centrets område. Spændende tiltag med cafeer, butikker, torve mm. - hvor tænker kommunen at alle de kommende børn der flytter ind i det nye område skal går i daginstitution og skole? Alle institutioner og Ørestad Skole er allerede fyldt mere end de kan bære, så det er helt klart noget der burde tænkes ind allerede nu. - der vil være rigtig mange bløde trafikanter der vil bevæge sig mod metro, Byparken, Fields, biblioteket og skolen. Jeg tænker der vil komme endnu mere trafik på Ørestads Boulevard, kunne det derfor være nu at denne bliver lukket for trafik- og bilerne bliver ledt til Center Boulevard? - parkering er et kæmpe problem i Ørestad, primært pga. prisen. Hvis der skal komme beboere til Bella Center området, må det være en nødvendighed at parkeringsprisen i området bliver markant lavere end den pt. er i resten af Ørestad. Der er utrolig mange der flytter og fravælger bydelen pga. de ekstremt høje afgifter.
Læs høringssvar fra Camilla Nielsen
Indsendt af:
Martin Gartmann
Dato: 17. august 2014
Svarnummer:
18
Virksomhed / Organisation :
Horisonten
By:
kbh s
Postnr.:
2300
Jeg synes det er en god idé at åbne op for området omkring Bella Centeret og forkorte Bella Centerets hegn ud til Ørestad Boulevard, da det bestemt ikke signalere hygge og imødekommendhed, til trods for de hyggelige rensdyrmotiver. TIl gengæld er jeg meget bekymret for, om det bare er et påskud for at kunne indkradse flere penge i parkeringsafgift, da mange af os der bor på c. f. møllers allé har valgt at parkere ved Bella Centeret til 500 kr/md i stedet for By & Havns anlæg til 700 kr/md. Oveni har man så efter sigende tænkt sig at sætte prisen op til 1000 kr/md, det synes jeg er beskæmmende og dybt uretfærdigt, når man som beboer i resten af KBH kan få sin parkering til en brøkdel af dette. Jeg ved fra vores Facebook-side, at der er mange i ejendommen Horisonten der deler mine synspunkter ift. parkeringspriserne i Ørestaden. Vh Martin.
Læs høringssvar fra Martin Gartmann
Indsendt af:
Henning Nielsen
Dato: 12. august 2014
Svarnummer:
17
By:
København S.
Postnr.:
2300
Ideen med lysreguleringer er en rigtig dårlig ide. Den vil være til stor gene for beboerne der skal hører på opbremsninger, voldsomme start, tomgangs larm og mere os til følge når bilerne skal holde ved lyskurve. I det der kommer flere biler til området med den store udbygning af kvarteret, vil der også blive mere larm fra C.F. Møllers Alle samt Center Boulevard som også skal tage mere trafik når arenaen er færdig. Vil kommunen etablere støjreduceret asfalt på disse veje? Og vil man tage andre tiltag, lavere hastighed?
Læs høringssvar fra Henning Nielsen
Indsendt af:
J Lucas
Dato: 12. august 2014
Svarnummer:
16
By:
København
Postnr.:
2300
Undrer mig om naturfredningen er ind over dette. Der er i åerne som omkranser området masser af tudser og frøer der yngler. De er så vidt vides beskyttet af naturfredningen.
Læs høringssvar fra J Lucas
Indsendt af:
Tanja Paredes-Alva
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
15
By:
KøbenhavnS
Postnr.:
2300
Vi er rigtig bekymret over det nye forslag over Bella Centret - det er selvfølgelig parkering ! Vi kan se mange muligheder med mere liv omkring Bella Centret men jeres forslag om parkering er ikke godt nok ! Der bor så mange her på adressen - rigtig mange børnefamilier som har parkering på P7 inkl. os selv. Og vi ville blive rigtig kede af, at skulle betale mere end det vi allerede gør.. Men vi er også skuffet over at der ikke er blevet tænkt over en bedre løsning for parkering af beboer og gæster.. (vores venner og familie har ikke lyst til at besøge os pga. de høje priser for parkering - hvilket vi er rigtig kede af) På jeres plan vil der komme til at ligge 2 parkeringshuse tæt ved boligerne på C.F.Møllers alle og imellem disse to ting er der ingenting! Er det meningen at det skal være græsområde? Hvorfor ikke lave flere parkeringshuse - 1-2 til beboer/ beboers gæster.. Og flere til andre gæster ? Er der overhoved tænkt over gæster til Bella Centret? Fx hele uge 32/ weekende har der været fuldt booket på parkeringspladser grundet store arrangementer i Bella Centret ! Hvad gør folk der ? Vi synes, at der mangler en bedre plan over parkeringsmulighederne under og efter ombygningen ! Og vi håber at dette vil blive taget op igen i kommunen..
Læs høringssvar fra Tanja Paredes-Alva
Indsendt af:
Charlotte G. Søndergaard
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
14
By:
København s
Postnr.:
2300
Jeg bor i ejendommen Horisonten på C.F. Møllers alle og er glad for at kunne benytte mig af muligheden for at have p-licens til P7. Dels fordi det er meget billigere end at parkere end på by og havns pladser og dels fordi det altid er til at få plads. Jeg er i forbindelse med det nye byggeri bekymret for at jeg nu skal til at betale det dobbelte for at parkere og derudover har jeg svært ved at se hvor alle bilerne der nu holder på P7 skal holde efterfølgende.
Læs høringssvar fra Charlotte G. Søndergaard
Indsendt af:
Lise-Lotte Lindhardt
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
13
By:
København S
Postnr.:
2300
Synes, det er et spændende projekt, med potentiale for området. Har dog følgende forbehold/bekymring. På nuværende tidspunkt parkerer jeg på P7 parkeringsplads af følgende årsager: 1) der er ikke plads til alle biler på overflade parkering på C.F Møllers Alle 2) den uartige pris for betaling på By & Havn parkeringsplads. Vil kraftigt opfordre til at parkeringsforhold tages op til re-vurdering i forbindelse med etablering af Bella Center projekt, således at beboere i Ørestad ikke fortsat skal betale urimelig høje afgifter for parkering i forhold til kommunens øvrige borgere. Tager man bare ind til byggeri på Bryggen af samme årgang kan man parkere kvit og frit. Hmmm og så har man ikke svært ved at forstå hvorfor der ikke findes flere special butikker og cafeer her og hvorfor Bryggen summer af liv.Vil man have at Ørestad/Bella Center skal blive en succes må der etableres / tilbydes parkering på samme vilkår som i resten af kommunen.
Læs høringssvar fra Lise-Lotte Lindhardt
Indsendt af:
Christian Giacomi
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
12
By:
Kbh S
Postnr.:
2300
It amazes me that in Ørestad there is no real parking solution like in other cities in DK. In Tårnby there is free parking along most roads in the kommune for both residents and non residents, and the same goes for Frederiksberg and Dragør kommune, and these are just the first three kommunes that come to mind. Strangely enough even in other parts of Kbh Kommune there are 2 hr parking zones and residents can apply for a parking permit, yet not even these exist in Ørestad, which seems strange because Ørestad is still part of Kbh kommune. I welcome the proposal and think that the area around Bella centre will be embellished but I think that it's a complete disgrace in regards to the parking situation, which is completely being ignored. I believe that residents should be able to purchase a parking permit at the same cost as other Kbh residents and that 2 hr parking should be available just like other parts of Kbh kommune. Unfortunately the only thing available is 15 min free parking in a few limited spots and private parking with companies like euro park for around 800kr per month. It seems to me that commercial interests are blinding the Kommune at the expense of the residents.
Læs høringssvar fra Christian Giacomi
Indsendt af:
Rikke Flindt
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
11
By:
København s
Postnr.:
2300
Jeg forstår ikke hvorfor at der skal være forskelsbehandling på kommunens beboere, hvor at dem som bor i Ørestaden skal betale rigtig meget mere PR måned. end de beboere som bor i de eksisterende kvarterer i Kbh - og kun betaler beboerlicens for parkering for et år (på er det 600 kr.) Hvorfor skal er være forskel på beboerne i Ørestad vs. resten af København ? Hvorfor er der monopollignede tilstande på parkerings i Ørestaden ? hvor at By & Havn sidder på alle ny-opførte parkeringshuse i Ørestaden ? Og hvordan kommer opførslen af det nye Bella Center Kvarter til at påvirke dels priserne og dels antallet af parkeringspladserne - mens byggeriet står på ? Hvor skal alle de bilister som pt. parkere på Bella Centerets parkeringsplads - parkerer deres biler ?
Læs høringssvar fra Rikke Flindt
Indsendt af:
Dennis Jørgensen
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
10
By:
København S
Postnr.:
2300
Vi er bekymret for parkeringspladsen P7, er der taget stilling til hvor beboere så kan parkere? Det ender jo med man skal gå 500-600m for at komme hen til sin bil, og betale dobbelt pris. Alternativ må man jo forlade Ørestaden til resten af Københavns kommune, hvor man kun skal betale 750kr/år (vs. 945kr pr. måned i Ørestaden).
Læs høringssvar fra Dennis Jørgensen
Indsendt af:
Rasmus Bidstrup
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
9
By:
København S
Postnr.:
2300
Det er jo helt vildt at det skal koste så meget at få lov til at holde ved ens egen bolig. Det er næsten som om man ikke vil ha der bor folk med biler i de områder. Hvis man lige kigger på frederiksberg og deres parkeringsafgifter som koster 150kr om året(!) at parkere som beboer... I kan jo også sætte kommuneskatten til 100% med det samme, nu når i er igang med at stjæle fra folk.
Læs høringssvar fra Rasmus Bidstrup
Indsendt af:
Casper
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
8
By:
Kbh s
Postnr.:
2300
Der sker forhåbentlig ikk noget med priserne for vores parkering på p7 ? Vi er nogle der er har 2 biler og ikk har råd til at vi skal betale 1000 kr mere om mdr. Fordi der kommer p-hus, og heller ikk har råd til bare at flytte ud . Så forhåbentlig bliver prisen den samme? Og hvad med når der skal bygges om, hvad er vores parkerings muligheder så ? Vi kan jo ikk pakere 500-600 meter væk på de andre pladser rundt om i Ørestaden , med børn osv . Det er ikke holdbart , nu må det stoppe med at der kun bliver tænkt på penge hele tiden . Må være derfor folk flytter ind og ud hele tiden .
Læs høringssvar fra Casper
Indsendt af:
Rikke Dahl Schrøder
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
7
By:
København
Postnr.:
2300
Jeg er meget bekymret for den byggeproces som der skal igang bag Bella Centret. Vi er meget glade for det billige alternativ for parkering som P7 har. Vi har i forvejen for få pladser i Ørestad - og beboere på c.f. Møllers alle parkerer ofte deres bil nede i gaden eller i vores fælles gårde. Det er endnu mere bekymrende hvis By@Havn skal forvalte de nye p-pladser. Ja vi kan sælge bilen og spare penge. Hvilket vi gerne gjorde - men virkeligheden er nu ofte en anden og hverdagen skal hænge sammen.
Læs høringssvar fra Rikke Dahl Schrøder
Indsendt af:
Henrik Andersen
Dato: 11. august 2014
Svarnummer:
6
By:
København S
Postnr.:
2300
Med Bella Center projektet nedlægges de billige p-pladser i terræn som man i dag kan benytte i Ørestad. Betyder dette at billig parkering afskaffes endeligt i Ørestad når alle skal parkere i P-hus eller vil der være prisbillige muligheder fremover i Ørestad? Jeg bemærker her at prisen fra 1. april 2015 er sat til 954kr om måneden fra By&Havns side for de p-huse de driver. Altså over 200kr mere end en årslicens koster i resten af Københavns Kommune hvor afstanden fra bolig til p-plads og p-forhold flere steder er de samme som i Ørestad. Eksempelvis på C.F. Møllers Allé hvor parkering foregår på en p-plads i terræn. Hvordan tænkes parkering løst på C.F. Møllers Allé i byggeperioden? Ganske mange beboere benytter i dag Bella Center P7 da By&Havn ikke har kapacitet nok på C.F. Møllers Allé.
Læs høringssvar fra Henrik Andersen
Indsendt af:
Torben Kristensen
Dato: 8. august 2014
Svarnummer:
5
By:
København S
Postnr.:
2300
Høringssvar til ”Kvarteret ved Bella Center” Det udsendte forslag har mange gode elementer, men der er et stort problem. Det samme problem som hele Ørestaden lider under: Parkering. På C. F. Møllers Alle kan man p.t. vælge mellem to terræn parkeringsmuligheder. De ligger lige over for hinanden: By og Havns koster kr. 833,00 pr. måned (fra 2015 933 kr. ). Bella Centers Parkering koster 495 kr. pr. måned. Hvad sker der med Bella Centers Parkering i forbindelse med etableringen af det nye Bella Center kvarter? Bliver nogle af pladserne bibeholdt til området er fuldt udbygget? Fastholdes By og Havns monopol på parkering? For den samme vare tager de for øjeblikket dobbelt pris, men lige nu har vi et valg mellem to selskaber. Det vil være skadelidt for forbrugerne, hvis By og Havn får monopol på at drive parkering i det dette nye område. I forslaget er der lavet plads til 3 p-huse. Bliver de 3 grunde alle solgt til By og Havn? Det er vigtigt at billig parkering tænkes ind i denne nye bydel.
Læs høringssvar fra Torben Kristensen
Indsendt af:
Svend Madsen
Dato: 28. juli 2014
Svarnummer:
4
By:
København S
Postnr.:
2300
Så vidt jeg kan se på hørings forslaget er der indkørsel til logistikpladsen fra C.F. Møllers Alle Man burde flytte denne indkørsel til centerboulevard, så vi undgår tung trafik på c.f. møllers alle. Det må være en gevinst både for beboerne og for de chauffører der skal ind på logistikpladsen. Samtidig kunne man overveje om man skulle lukke C.F. Møllers Alle i den ene ende, da der er rig mulighed for gennemkørsel af vejlands alle og arne jacobsens alle.
Læs høringssvar fra Svend Madsen
Indsendt af:
Robert F. Bérénos
Dato: 13. juli 2014
Svarnummer:
3
Virksomhed / Organisation :
E/F Horisonten
By:
København S
Postnr.:
2300
Hvordan har kommunen tænkt sig at løse parkeringsproblemet i vores del af Ørestaden? Grundet By & Havns manglende vilje til at etablere parkeringshus på grunden overfor det Flexible Hus, parkerer rigtig mange beboere på C.F. Møllers alle på Bella Centeret parkeringspladser. Hvad sker der når disse områder inddrages til det nye byggeri?
Læs høringssvar fra Robert F. Bérénos
Indsendt af:
Henrik Skovhus Poulsen
Dato: 10. juli 2014
Svarnummer:
2
By:
København
Postnr.:
2300
Hvad er planer for P-husene ? Hvem skal drive dem ? Er der planer om at beboere i området kan benytte dem ?
Læs høringssvar fra Henrik Skovhus Poulsen
Indsendt af:
Juri Juster Jensen
Dato: 6. juli 2014
Svarnummer:
1
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg mener bestemt, at udvidelse af Ørestads boulevard til 2-sporet vej i hver retning vil være nødvendigt, da Ørestads Boulevard allerede på nuværende tidspunkt er belastet over det, den kan klare.
Læs høringssvar fra Juri Juster Jensen