Hjælp i hverdagen
Høringstype
Område
Tidsperiode for høringen
Det drejer sig om personlig og praktisk hjælp, rehabiliteringsforløb, genoptræning og vedligeholdende træning.
I kvalitetsstandarden Hjælp i hverdagen 2020 kan man læse om mulighederne for at få hjælp i hverdagen, hvis man som borger i Københavns Kommune har en fysisk, psykisk eller social udfordring, som gør det vanskeligt at klare de daglige opgaver, og primært er i aldersgruppen 18 til 65 år. Ud over selve kvalitetsstandarden består kataloget også af en tilbudsdel, hvor andre relevante tilbud for borgere, der modtager personlig og/eller praktisk hjælp i Den Sociale Hjemmepleje, fremgår.
Der ønskes bemærkninger til kataloget med fokus på læsevenlighed, forståelse og anvendelse.
Kvalitetsstandarden er sendt i direkte høring hos følgende interessenter: Hjemmeplejens Brugerråd, Dialogforum på Psykiatriområdet, Danske Handicaporganisationer – København, Københavns Kommunes Handicapråd), Udsatterådet, Centerråd i Borgercenter Handicap, Olivia Danmark A/S, Duos A/S, Ældre Sagen, Københavns Kommunes Ældreråd, Hjemmehjælpen A/S, Attendo Omsorg Danmark A/S, Berendsen Textil Service A/S, De forenede Dampvaskerier, Det Danske Madhus, Københavns Madservice, Egebjerg Købmandsgård A/S og Intervare A/S.
Se vedlagte høringsbrev, hvor væsentlige ændringer er beskrevet.
Høringssvarene indgår i det videre arbejde med kvalitetsstandarden, og den endelige version af kvalitetsstandarden forventes godkendt af Borgerrepræsentationen i januar 2020.