Oprettet: 19. august 2015
Svarnummer:
32

Indsendt af

Tue Nielsen

Virksomhed / organisation

Tue Nielsen

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

Ja tak - Til ungdomsbolig: hvis prisen for de enkelte lejligheder også bliver holdt nede, så det er muligt for de studerende at få råd til disse lejligheder. Til noget andet end en grusparkering: Men hvorfor boliger, hvis man kan lave grønne områder. Nørrebro er i forvejen det (næst)mest befolkede område med en absurt befolkningstæthed. Skal de mennesker ikke kunne komme ud af deres lejlighed? Jeg mener, se hvor meget parkerne ved Stefansgade kvarteret bliver brugt. Det kunne ske det samme op grusparkeringen. Til ressorcestærke familier: byg blandet. Byg til alle. Byg så der kommer en spredning, og der er brug for ressorcestærke familier. Så vil der også komme en større spredning i de lokale folkeskoler, fritidsinstitutioner og i det hele taget kunne gennemsyre området med "overskud". Nej tak - Til mindre lys, luft og lethed: Det vil uden tvivl gøre området mindre attraktivt at bruge, bebo og besøge. Forslaget om at ændre kommuneplanen ligger i direkte modstrid med planerne for områdefornyelsen. Forslaget om at ændre kommuneplanen og bygge et højhus vil lukke området af og henlægge store dele af Mjølnerparken i skygge. Planen om at investere i at åbne Mjølnerparken op – områdefornyelsen - vil altså blive undermineret og i værste fald ligegyldig. Hvordan kan man ændre på de eksisterende planer? Så danne man præcedens for, at det er bare noget, man kan gøre i Københavns kommune. Nej tak Til højhuse. Det kan ikke passe, at man har tænkt sig at bygge så højt! Der må simpelthen være et max i forhold til højde, og et 29 etagers højhus er i den forbindelse helt uacceptabelt, og vil både skygge for lyset (især om eftermiddagen/aftenen), og give området en fornemmelse af at være indelukket. Nej tak Til mere kriminalitet: højere bebyggelsesprocent, jo større risiko for udsathed og kriminalitet. Simpelt! Nej tak Til færre parkeringspladser. Ender det hele med flere boliger, så skal der også tages hånd om den ekstra trafik, der vil komme.

Få nyt om høringer

Abonnér