Høringssvar vedrørende Metro til Sydhavnen, VVM-redegørelse

Oprettet: 22. september 2015

Tommy Larsen

København SV

Jeg er enig med Frederiksberg Kommune omkring at lave en dyb Ny Ellebjerg station. Der er mange fordele, blandt andet muligheden for at lave optimeringer i forhold den fysiske udformning af Ny Ellebjerg station. Skal den være knudepunkt, SKAL den være til at finde rundt på, samt kunne håndtere mange mennesker. Kommer den over jorden ved Haydnsvej, vil dette påvirke andelsboligforeningen Ellebo, som allerede ligger midt imellem banelegemer og ringvej 2, og vil altså blive endnu mere udsat for lydgener. Det vil ligeledes påvirke huspriserne i andelsboligforeningen, og ødelægge alle muligheder for andelshavere at komme ud af foreningen med skindet på næsen. Gæld, som kan ødelægge fremtiden for mange mennesker, UT heriblandt. Jeg forstår slet ikke at man overvejer at lade metroen komme op i terræn, for noget der koster 500 mio, eller omkring 5 % af omkostningerne ved Sydhavns metroen. Det kan lige så godt laves ordentligt første gang.

Få nyt om høringer

Abonnér