Oprettet: 20. august 2015

Solveig Heldt

Solveig Heldt

København N

Kære BR Inden I vedtager at bygge et 100 m højt hus på ydre Nørrebro, bør I overveje, hvad det kommer til at gå ud over. Der er brugt rigtig mange ressourcer på at lave en legeplads og fodboldbane langs Mjølnerparken. Mens byggeriet står på, vil det højst sandsynligt gå ud over fodboldbanen, da maskinerne jo skal stå et sted. Hvis den ikke bliver ødelagt under byggeriet, vil det ske når højhuset er bygget, for banen vil herefter ligge uden nogen form for sollys. Fodboldbanen bliver brugt rigtig meget af både foreninger og de omkringboende. En ødelagt fodboldbane vil ødelægge foreningslivet. Det ud over er der det de helt oplagte argumenter, at vi bor i landets tættest befolket område, manglende p-pladser, øget trafik, manglede grønne områder. Samtidig er vi ved at være afskåret fra omverden, ved at forhindre bilkørsel til at fra området. Og det mest åbenlyse - København/Nørrebro har ikke brug for et 100 m højt hus, der fuldstændig dominerende bland alle andre 'små' huse. Jeg håber I virkelig vil gennemtænke planen inden I stemmer.