Høringssvar vedrørende Justering af klynger og netværk

Oprettet: 7. oktober 2015

Me1 og Frie22

Selvejende Amager institutioner

Kbh. S

Høringssvar til organisering af selvejende institutioner i område Amager København, den 5/10-2015 Bestyrelserne for nedestående 8, muligvis 9 institutioner har besluttet at indgå i et forpligtende fællesskab: Netværket Frie22b bestående af: • Tjørnerækken • Nordstjernen • Mølle længens børnehave indgik partnerskab i 2011 • Hjems børnehave • Røde Møllegård • Sundparken der ikke er en del af partnerskabet. Partnerskabet i Frie22b, har samtidig med sammenlægningen af netværkene, besluttet at blive mere økonomiske forpligtende overfor hinanden, og derved sikre deres bæredygtighed. Netværket Me1 bestående af: • De Glade Børns Hus • Børnehusene Nathanael og Sundbyvester  Børneinstitutionen ved Statens Seruminstitut, der pt. er i gang med leder og bestyrelses fornyelse, vil indstille/opfordre ny bestyrelse og leder til at indgå i samarbejdet. I det kommende forpligtende fællesskab, er der ikke fritidshjemspladser, da De Glade Børns Hus´s fritidshjemspladser flyttes til kommunalt tilbud senest den 1/8-2016. De Glade Børns Hus ønsker i den forbindelse vuggestue børn i de ledige pladser/lokaler, sådan at institutionen kan opretholde sin bæredygtighed. Med venlig hilsen Alle institutioner i nuværende Me1 og Frie22 (vedhæftet m/underskifter)