Oprettet: 11. august 2015
Svarnummer:
8

Indsendt af

Martin Lind

Postnr.

2200

By

København

Høringssvar

Man kan spørge om det i det hele taget nytter at skrive et høringsvar i denne sag. Det virker som om forvaltningen/kommunen og Danica Pension allere har klappet dette projekt igennem. Noget der blev endnu mere klart ved det møde der blev holdt den 29. juni hvor projektet blev præsenteret af Architema og forvaltninen. Men jeg vil da prøve igen. HVOR SKAL BILERNE PARKERE ?? Det er ubegribeligt at man i Københavns kommunes forvaltning kan være så meget ude af trit med byens borgere. Der er i hvidbogen der er lavet ud fra den første høringsfase noteret på s. 7 "Flere af de indsendte høringssvar rummer ønsker til flere parkeringspladser i området, og der har været udtrykt bekymring forbetydningen af byggeriet for trafikken i området. ." Konklusionen på borgernes bekymring bliver af forvaltningen beskrevet på følgende måde på s. 8 "De indkomne ønsker om p-pladser og opmærksomhed vedr. trafikken i området vil indgå i det viderearbejde." Her ville man normalt tro at det ville medføre at forvaltningen det mindste holde antallet af parkeringspladser uændret. MEN i "Lokalplanforslag for Borgmestervangen med tilhørende kommuneplantillæg, Nørrebro (2015-0043243)" står der: "I gadeforløbet Borgmestervangen er der inden etablering af byggeriet 40 parkerings-pladser. Efter etablering af et grønt gaderum med cykelstier og træer resterer ca. 28 parkeringspladser." Hertil skal siges, at kommunens ansatte øjensynligt IKKE har været ude og forholde sig til den virkelige verden. Der holder således VÆSENTLIG flere biler end de 40 forvaltningen siger. På en almindelig dag er det ikke ualmindeligt at tælle 60-65 biler i gaden. Se vedlagte billeder. Og nu vil kommunen fjerne over halvdelen af parkeringspladserne. HVOR SKAL DISSE BILER HOLDE I FREMTIDEN? Byggeriet i sig selv vil have parkeringspladser nok til dem der bor i ejendommen påstås det, men må siges at være noget tvivlsomt. Studerende får også besøg udefra af familie mv. Men givet at der rent faktisk er pladser til disse i den nye bebyggelse, hvorledes vil man fra kommunens side sikre sig, at disse beboere, deres gæster og kunder til dagligvarehandlen ikke vil tage nogle af de 28!! Parkeringspladser der vil være tilbage i Borgmestervangen? STORE LASTBILER I GADEN OM AFTENEN, NATTEN OG TIDLIG MORGEN Iflg. Planen skal lastbiler til og fra det nye detailhandel køre ind sammen med den øvrige trafik til ejendommen. Endvidere arbejdes der på at trafikken til og fra ”Føtex” bygningen skal samme vej i forbindelse med etablering af et torv. En sådan stigning af tung trafik på sene/tidlige tidspunkter i en gade hvor mange har soveværelse ud til vejen er MEGET uhensigtsmæssigt. FORHERLIGEDE ARKITEKT TEGNINGER. På ingen af de af Architema præsenterede tegninger er der mere end 5!! Biler i gaden. Det må kunne forlanges at projektet fremstiller nogle sandfærdige billeder af hvorledes vejen vil være og ikke et skønmaleri af værste skuffe. Vi blev på mødet af Architema lovet nye tegninger med gaden fyldt med biller. Noget der IKKE er sket og sandsynligvis ikke kommer til at ske. Architema har ingen interesse i at vise embedsmænd og politikkere et sandfærdigt billede af projektet.