Høringssvar vedrørende Organisering af Fremtidens Fritidstilbud

Oprettet: 30. april 2015
Svarnummer:
548

Indsendt af

christina elhøj frederiksen

Virksomhed / organisation

krudtuglen

Postnr.

2300

By

kbh s

Høringssvar

Tænk stort i det små ...... emne: sammenlægninger af fritidshjemmene på Bryggen Det er dyrt ikke at tilgodese børn med særlige behov. De sensitive, autisterne, børn med ADHD, ADD m.m. Kendetegnende for disse børn er, de har alle brug for overskuelighed og små enheder. Hvis børn med særlige behov ikke får opfyldt behovet for overskuelighed, kan de fx reagere aggressivt eller selvdestruktivt. Det slider på gruppen, i værste fald kan det medføre kopiadfærd hos børn, som ikke er udsatte. Lad os i stedet for kun at tænke i store enheder, skabe plads for en alsidighed i fritidshjemmene, der levner plads til alle slags individer. I stedet for at sammenlægge fritidshjem kunne man spare ved fx: 1 gennemføre udvidet digital lagerstyring, (dele indkøb/lager på tværs af institutioner ) 2 fælles elektronisk platform for alle institutioner på Bryggen, med idebank, ideudveksling, indkøbsaftaler m.m. 3 gennemføre en udvidet grøn profil. Nul-energiløsning 4 afbureaukrati af børneområdet 5 færre møder flere hænder 6 psykologer, socialrådgivere, fysioterapeuter kunne, i højere grad, integreres i det daglige arbejde.......med aktiviteter, forebyggelse og dokumentation 7 en fælles vedligeholdelsesplan på tværs af alle institutioner på Bryggen......1 års, 3 års og 10 års plan Listen er uendelig. Her kan vi spare, på den måde kan vi undgå en langsom nedbrydning af børnenes dagligstuer. Fx er Krudtuglen min søns udvidede stue, værelse og forhave. Her kan gemme sig i huler og bag træer, når verden bliver for stor. Kære politikere, I må ikke ødelægge børneliv, I må ikke smadre kommunens økonomi ved at etablere enheder med risiko for nedslidning, højt støjniveau ,fremmedgjorte medarbejdere. I sparer i dag, men betaler i morgen. Tænk på de forskellige fritidshjem som platforme, med et fælles flagskib.....fordi noget er stort bliver det ikke nødvendigvis en enhed. Enheder skabes af medarbejdere.og børn....og ikke af bygninger....... hilsen en (Tidligere) lærer gennem 15 år