Oprettet: 1. februar 2015
Svarnummer:
35

Indsendt af

Johnny Pileborg

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Indsigelse mod Lokalplanforslag ”Bardenflethsgade II” Jeg har flere anker mod det forslag der er fremsat. I skriver i forslaget at ”Amagerbro der fremstå med særegne og karakterfulde udtryk” og der vil I så placere et byggeri der fremstår som stor mørk betonklods. Lige om hjørnet i Vermlandsgade er der lavet et nyt byggeri med facade i røde mursten som falder ind i det omkringliggende byggeri. I skriver også ”Nyt byggeri skal opføres med en overordnet arkitektonisk ide” og ”tilpasses de eksisterende omkringliggende bebyggelser” Den tilpasning blev så en mørk/sort betonklods. I skrive at ”På Amager Boulevard og Amagerfælledvej køre en række buslinjer”. Jeg bor på Amagerfælledvej og der køre ingen busser og der har ikke kørt busser i en årrække. Til gengæld er der så i peroder en massiv strøm af store lastbiler. De støjmålinger der er lavet, er mod det nye byggeri. Men hvordan bliver støjbelastningen i det eksisterende byggeri? F.eks har man udformet byggeriet så det er tilbagetrukket mod Amager Boulevard af hensyn til støj? Hvad med Amagerfælledvej. Hvis man havde det lavere og tilbagetrukket byggeri mod Amagerfælledvej og det høje byggeri mod Seruminstituttet, kunne støj problemet på Amagerfælledvej givetvis reduceres. I det nye byggri kunne man godt forlange der var elstandere til opladning ved alle de parkeringspladser der er i kælderen. Så havde man som beboer en mulighed for en elbil der kunne oplades på hjemmeadressen. Og så skal der være mindst en plads for hver 100m2 lejlighed. De ny beboere må ikke have elbil og åbenbar heller ikke have en ladcykle eller en cykeltrailer. En plads til pladskrævende cykler pr 1000m2. Lav dog plads til en pladskrævende cykel pr. lejlighed i kælderen. Ligeledes beregner i 2,5 cykel pr 100m2 lejlighed. Sæt det til 4 cykler pr lejlighed minimum. Og hvad med barnevogne/klapvogne og cykeltrailere. I vil tiltrække børnefamilier men de må ikke have bil og helst ikke køre på cykel. De skal åbenbart bruge offentlige transport. Andre steder praler kommunen ellers af at københavnerne kører på cykel? Og så mener man åbenbart at de nye lejligheder skal have en pæn stor gård, på bekostning af andre beboer's parkerings pladser i området. Hvorfor lader men ikke bardenflethsgade være som bufferparkering som den er? I denne del af Sundby er parkeringsudnyttelsen omkring 100% selvom nogle politikere siger noget andet. Så blev der afholdt åbent hus møde hos Amager vest lokaludvalg, hvor man kunne se en model af planerne. Super at man forsøger at indrager borgerne i processerne. Man viste et 6 etagers byggeri der var væsentlig lavere end nabo ejendommen som er 5½ etager. Var det for at gøre det acceptabelt. Det var mere vildledende end vejledende?