Høringssvar vedrørende Fremtidens Fritidstilbud

Oprettet: 15. januar 2015
Svarnummer:
52

Indsendt af

Maria

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Jeg synes desværre der er en tendens her i Danmark at vi efterhånden sparer på de helt forkerte områder. Nu skal vi sparer på børneområdet... IGEN.. Jeg er utrolig ked af at nogle synes denne ide kan være en gavn for noget som helst. Tænk sig at proppe 500 børn ind i en institution.. Hvordan kan man tro det kan være godt for nogen som helst.. ? Ser jeg på min ældste datters tid i frittidshjem, så er den en dejlig tid som hun har nydt og som jeg gerne ville have at mine 2 andre børn skulle opleve. Men den kvalitetstid vælger man simpelthen at tage fra børnene. Jeg tror det er de færreste børn der ville synes om at være stuvet sammen med 499 andre børn. Hvem er der til at trøste når der er brug for det, hvem er der til at sidde og hygge med hvis man har brug for det, hvordan skal man som pædagog få den kvalitets tid med børnene. Hvordan skal men få mulighed for at mærke på børnene om der er noget der tynger dem? Det kan være vanskeligheder i hjemmet, omsorgssvigt, incest osv (ja vi skal se på alt hvad der nu kan ske i dagens danmark) Min ældste datter på 5,5 år der skal i frit efter sommerferien, hun vil aldrig kunne rumme en institution med 500 børn. Hun er sensitiv og har brug for at man har tid til hende, hun har brug for at blive set i løbet af dagen. Min søn på 2,5 år han er også sensitiv og har det som sin søster. Min datter er i en skøn børnehave nu, hvor hun skal til skolestart rykke i deres fritter. ( fantastisk sted med nærvær, tid til lege og omsorg) Finder man ud af at denne tåbelige løsning for at sparer på vores mest dyrbare, ja så må min mand og jeg arbejde mindre, så hun kan komme hjem fra skole hver dag. For hun skal IKKE proppes ind i en kasse og lege burhøns... Ja ellers skal vi flytte fra Kommunen og til en anden kommune der værdsætter vores børn. Fra en frustreret mor til 3 børn. Uddannet pædagog som kan se at det her SLET ikke vil kunne få vores børn til at føle sig set og hørt i deres tid mellem skole og hjem.