Oprettet: 13. januar 2015
Svarnummer:
54

Indsendt af

Torben Vorstrup

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Et forslag som dette fremmer blot nogle borgeres situation frem for andre borgeres situation. Der er hverken analyser, som dokumenterer et stigende problem, eller løsninger koblet til høringsforslaget - f.eks. etablering af flere P-pladser i gadebilledet som fx skråparkering som oplagt mulighed. I området, hvor den påtænkte P-restriktion planlægges indført er også virksomheder. Dagligt er det intet problem at parkere hverken i Wittenberggade eller Ungarnsgade mellem 7.30 og 16 og trods 11 år i virksomhed i området har jeg endnu ikke set nogen stille bilen og rulle kuffert til Metroen. Så vidt jeg kan se med min færden i kvarteret er det altså stort set kun kvarterets egne beboere og ansatte i virksomheder, der benytter pladserne. Vi har forholdsvis ukomplicerede parkeringsforhold her i kvarteret og det skal vi ikke spolere ved at besværliggøre det for både os selv, beboernes gæster og de der dagligt er i virksomheder som er nødvendige for samfundet kan fungere. Jeg kan med min vildeste fantasi ikke forstå, hvilke fordele der er for beboerne i øvrigt, men forstår at kommunen er meget interesserede i at gennemføre dette tiltag Den får en del flere penge i kassen på sigt idet jeg ikke kan forestille mig beboerlicenserne er gratis for evigt. Beboerne kører ud af kvarteret/ byen om morgenen og hjem om aftenen, hvorfor der er virkelig mange tomme pladser om dagen og naturligvis mere besvær med at finde plads om aftenen. Personligt har jeg aldrig behøvet at parkere længere væk end porten til den virksomhed jeg er på trods den ligger 80 m fra metroindgangen. Vi skal passe på at tro at pladsmanglen skyldes indtrængende fremmede bilister, for så flyttter vi parkeringsproblemet væk fra det, der er sagens kerne, nemlig at der kan og bør etableres flere pladser i området. Generelt sælges der flere og flere biler i Danmark. Dette tiltag er ikke for at afhjælpe et problem, men for at tjene penge på de sidste områder i København, der indtil nu er gået fri nemlig området Lergravsparken og Vanløse Metroområder. Torben Vorstrup