Høringssvar vedrørende Lergravsvej - Supplerende høring

Oprettet: 23. marts 2014
Svarnummer:
54

Indsendt af

Anette og Poul Lunøe Friis

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Vi bor i Øresund Strandpark og ser positivt på, at man har ændret projektet, således at det, man i høringsforløbet har kaldt Berlinmuren, ikke længere fremstår så massiv som tidligere. Skyggevirkningen på Øresund Strandpark er ikke længere så voldsom, men der er stadig plads til forbedringer. Der er udsendt skyggediagrammer for datoerne 21. marts og 21. juni. På sidstnævnte dato har man de korteste skygger i Danmark overhovedet. Vi savner skyggediagrammer for eksempelvis 21. juli og 21. august, specielt om aftenen, hvor beboerne ofte sidder på deres altaner og nyder vejret efter en arbejdsdag. Udeladelse af disse relevante skyggediagrammer er forhåbentlig ikke en bevidst handling for at undgå fokusering på det problem, at skyggerne fra det nye byggeri på disse datoer vil genere endnu mere, end de gør den 21. juni. Vi opfordrer til endnu en reduktion i højde og udstrækning i nord-syd gående retning på de boligblokke, der ligger nærmest Øresund Strandpark. Nedenstående kommentarer er en kort udgave af, hvad vi tidligere har fremsendt ved høringen i 2013, dateret 12. sep., og som vi stadig fastholder: - Vi er yderst tilfredse med vores bebyggelses udformning med udsigt til vand fra alle lejligheder fra 1. sal og opad, modsat holdningen hos Skanska, Henning Larsen Architects og forvaltningen, som ønsker gårdmiljøer i den nye bebyggelse, hvilket medfører, at der ikke er udsigt til vand fra rigtig mange lejligheder. - Bebyggelsesprocentens stigning fra 90 til 140 er for stor. Det går ud over boligmiljøet. - Hvor der nu er Alfa-Romeo værksted på Lergravsvej, vil man tillade en 14 m høj bygning. Den vil tage udsigten fra boligerne Lergravsvej 46 - 58, som ellers er bygget med altaner og store vinduer vendt mod Øresund. - Man har ændret kravet til parkering fra en plads pr. 150 m2 til en plads pr. 200 m2. Det er for få parkeringspladser og ikke attraktivt for især børnefamilier, som skal have en hverdag til at hænge sammen. Metroen kan ikke klare alle transportbehov. - Vi fastholder trods støjmålinger, der siger det modsatte, at metroen vil støje for meget i de lejligheder, der ligger nærmest den åbne grav i svinget. - Vi mener stadig, der er lejligheder i Øresund Strandpark, der vil opleve værdiforringelser på grund af det nye byggeri.