Høringssvar vedrørende Lergravsvej - Supplerende høring

Oprettet: 12. marts 2014
Svarnummer:
14

Indsendt af

Ole Høgh

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Kære politikere I beder os om at indgive høringssvar vedr dette projekt på en side der hedder "Bliv hørt". Når der så er rekord mange personer der gerne vil HØRES og bruger deres tid på at indsende kommentarer og forslag til forbedringer - så HØR dog på dem!!! Ellers må I kalde jeres side noget andet. Må sige, at jeg er fristet til bare at indsende hele mit indlæg igen fra første høring, for det er ikke mange ændringer jeg kan se I har lavet og dermed mange af mine og mine naboers kommentarer i har HØRT. Men hermed mine kommentarer (igen) Klagepunkter: Hvad skete der med den forrige lokalplan for området, hvis udformning var i samme stil, højde og med samme luftige udtryk som det området er præget af i dag? Den oprindelige lokalplan 346 bestod af 4 nye blokke, som lå i placeret i forhold til den bebyggelse som eksisterer i dag i Øresund Strandpark og på Lergravsvej. Hele idéen i den forrige plan (som vi mener er rigtig god, og en af grundene til at vi valgte at bo i dette område) var hensyn til udsigt og lys. Alle fik udsigt via de takkede/forskudte byggerier og alle fik lys og luft. For beboere på Lergravsvej 48-58 betyder denne nye lokalplan at mange personer i over 20 lejligheder i Øresunds Have der i dag nyder godt af udsigten til vandet må se den spærret- vi troede at udsigt til vand, for så mange som muligt, var en af grundtankerne i designet af hele området. Alle lejlighederne vil med den nye lokalplan miste udsigten pga. 1 tværgående bygning. Hvorfor har man valgt at godkende denne løsning? I skal stadig være velkomne til at komme på besøg og opleve hvilken glæde udsigten i dag giver. Der er kaffe på kanden :-) Sidst men ikke mindst så kan jeg se man fortsat overvejer at lave Lergravsvej til en gennemgående vej. Der er i dag rigeligt med trafik på den smalle Lergravsvej, og mange børn færdes i dag trygt i Øresunds Have fordi vejen er blind. Naturligvis vil det ikke kunne være anderledes hvis der ikke var andre muligheder for tilkørsel - men nu hvor Strandlodsvej alligevel skal bruges som tilkørsel til området - kan man så ikke designe denne vej til at klare kapaciteten. Måske hvis bebyggelsesprocenten ikke var så høj, så var det også nemmere at designe infrastrukturen? Håber I HØRER på mig og de andre bekymrede borgere denne gang. Det er trods alt det I er valgt til. Mvh. Louise Bender og Ole Høgh Lergravsvej 54, 3tv