Høringssvar vedrørende Lergravsvej - lokalplan 503

Oprettet: 23. september 2013
Svarnummer:
160

Indsendt af

René Berthelsen

Postnr.

2300

By

København

Høringssvar

Jeg gør hermed indsigelse mod forslaget til lokalplan Lergravsvej. Der er allerede skrevet og sagt meget om byggehøjden og –tætheden, så der er ikke grund til at gentage dette. Jeg vil til gengæld gerne opponere imod forslaget om en åbning for biltrafik i af ”bunden” af Lergravsvej. Vi på Lergravsvej er allerede ramt af megen motorstøj om natten/morgenen af leverancer til butikker (…hvilket sikkert ikke bedres når Kvickly og Fakta åbner om nogle få dage) samt auto-værkstedet i bunden af Lergravsvej. Man behøver ikke en arkitektuddannelse for at indse at den smalle Lergravsvej simpelthen ikke er gearet til den slags massive trafik. Dette vil blive yderligere forværret med en åbning, og dermed gennemkørsel for lokalplanforslagets nye beboere. For de politikere der ikke har været ude og se området ved selvsyn, kan jeg desuden oplyse at bunden af Lergravsvej er åben ud til områdets legende børn, og flittigt bruges som legeplads. Derfor bør trafikken kun ledes igennem Øresundsvej / Strandlodsvej, som i forvejen er de primære tilkørselsveje. Desuden giver det heller ikke mening at ville åbne det gamle Amagerspor, blot for at gøre det mørkt og dunkelt og ubehageligt at køre på – det vil være konsekvensen af det foreslåede byggeri på bilværkstedspladsen. Ingen kritik uden alternative forslag… Grunden i bunden af Lergravsvej med det nuværende autoværksted - der som jeg har forstået ikke er aktuelt omfattet af byggeriplaner - bør fremfor at lægge jord til endnu et kæmpe-byggeri, anvendes til anlæggelsen af en fremtidig legeplads, til glæde for børn og voksne både fra Øresund Parkvej og Lergravsvej. Dette vil samtidig med en lukket Lergravsvej skabe en rolig og sikker plads for områdets yngste beboere!! Endelig vil jeg foreslå de beslutningstagende politikere seriøst at overveje forslaget fra ”Amager øst lokaludvalg” om åbning af kanaler fra Amager Strandpark og ned igennem området. Vi har eksempelvis en vej i forlængelsen af Lergravsvej til Øresund Strandvej som ikke bruges til biltrafik – En kanal herfra og hele vejen ned gennem hele ”midterstykket” på Lergravsvej ville skabe miljø og glæde i området – Modsat det foreslåede ”stærekassebyggeri” i lokalplansforslaget… Med venlig hilsen René Berthelsen Lergravsvej 52