Høringssvar vedrørende Lergravsvej - lokalplan 503

Oprettet: 27. august 2013
Svarnummer:
16

Indsendt af

Ole Høgh

Postnr.

2300

By

KBH S

Høringssvar

Kære politikere Er nødt til at spørge. Hvad skete der med den forrige lokalplan for området, hvis udformning var i samme stil, højde og med samme luftige udtryk som det området er præget af i dag? Den er formentlig skrottet til fordel for penge i kassen, da muligheden for at øge bebyggelsesprocenten fra 90 til 140 bød sig. Den oprindelige lokalplan 346 bestod af 4 nye blokke, som lå i placeret i forhold til den bebyggelse som eksisterer i dag i Øresund Strandpark og på Lergravsvej. Hele idéen i den forrige plan (som vi mener er rigtig god, og en af grundene til at vi valgte at bo i dette område) var hensyn til udsigt og lys. Alle fik udsigt via de takkede/forskudte byggerier og alle fik lys og luft. For beboere på Lergravsvej 48-58 betyder den denne nye lokalplan, at Øresunds Have bliver "pakket ind" mellem nye højere bygninger der går på tværs af de nuværende linier i området. Det får en stor indflydelse på for den ellers så fantastiske atmosfære der er i området i dag. Derudover vil en nye plan også have stor betydning for de mange personer i over 20 lejligheder i Øresunds Have der i dag nyder godt af udsigten til vandet (som er en af grundtankerne i designet af de nuværende byggerier i området) Alle lejlighederne vil med den nye lokalplan miste udsigten pga. 1 tværgående bygning. Hvorfor har man valgt at godkende denne løsning? I skal derudover være velkomne til at komme på besøg og opleve hvilken glæde udsigten i dag giver. Der er kaffe på kanden :-) I jeres plan virker skyggediagrammerne også meget farvet af, at I gerne vil have denne lokalplan igennem. Det vil være rart at se nogle diagrammer for hvordan skyggerne falder om aftenen når vi er hjemme, og i vinterhalvåret. Helt ærligt - det er i vinterhalvåret at vi danskere mangler lys - ikke i juni og september kl. 9, 12, og 15 hvor de fleste af os alligevel ikke er hjemme. Så prøv med kl. 18 om sommeren og kl. 15 om vinteren. Sidst men ikke mindst så kan jeg se man også overvejer at lave Lergravsvej til en gennemgående vej. Der er i dag rigeligt med trafik på den smalle Lergravsvej, og mange børn færdes i dag trygt i Øresunds Have fordi vejen er blind. Naturligvis vil det ikke kunne være anderledes hvis der ikke var andre muligheder for tilkørsel - men nu hvor Strandlodsvej alligevel skal bruges som tilkørsel til området - kan man så ikke designe denne vej til at klare kapaciteten. Måske hvis bebyggelsesprocenten ikke var så høj, så var det også nemmere at designe infrastrukturen? Normalt ændrer I jo ikke beslutninger, men vi er mange der håber, I vil høre os i denne sag. Mvh. Louise Bender og Ole Høgh