Høringssvar vedrørende Ny Østerbro Skole - lokalplan 495

Oprettet: 25. marts 2013
Svarnummer:
2

Indsendt af

Karl Hollenbeck

Postnr.

2100

By

Kbh Ø

Høringssvar

Generelt er en skole sikkert en god anvendelse af grunden og de eksisterende bygninger. I det følgende skriver jeg nogle tanker baseret på vores erfaringer med Heibergskolen hvor vores børn går, og som nok ligner på mange måder (genanvendelse af eksisterende bygninger, trafikforhold, etc). - de store arealer til cykelparkering er en rigtig god idé - Man må regne med noget biltraffik (især hvis den kommende distrikt er stor). Det er de små børn der bliver bragt i bil, og forældrene fælger dem i klassen. "kys and ride" opfylder ikke dette behov, især da de små klasser skal holde til i den anden ende af skolen. - lidt ud over denne lokalplan: der bør anlægges cykelsti på Strandboulevarden hvis målsætningen om, at børn ikke skal køres i skole, skal realiseres. Især når Nordhavnsvejen åbner må det være mulig at reducere antal baner til biler fra 6 til 4 eller endda kun 2. - idrætshallen er overdimensioneret, især så tæt på et villakvarter. At grave den delvist ned hjælper, men åbner op for vandskader. - med færre spor / færre elever ville der være meget bedre plads, og man ville kunne lave en ægte græsplane. - Lomholts villa skal bevares! Der er så få villaer tilbage i forvejen. Lokalplanen beskriver ikke distriktet til den nye skole, men med 4 spor / 1000 elever må det være stort. Jeg håber ikke Nordhavnen tænkes at være en del af distriktet, for ellers kommer der for meget biltraffik, og man tager noget fantastisk "københavnsk" fra børnene, nemlig nærheden til skolen. Heller byg en skole dér, og gerne med hal der også kan bruges af idrætsklubber.