Høringssvar vedrørende Skoledistriktsændringer 2013-14

Oprettet: 21. juni 2012
Svarnummer:
18

Indsendt af

Viola Samuelsen

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

Ang. skoledistrikt ændringer for rode 120, 121 og 112: Overflytning fra Guldbergsskolen til Blågårdsskolen. Jeg skriver dette høringssvar for at protestere mod ændringen i skoledistrikterne for Guldbergsskolen/Blågårdsskolen. Tidligere høringssvar har allerede argumenteret imod ændringen og jeg kan kun erklære mig enig med dem (se f.eks. Vibeke Mejlvang svarID 3674, Charlotte Martens svarID 3665, Jacob Fisker svarID 3664, Gitte Andersen svarID 3663 og Stine Holmboe svarID 3659). Vi støtter op om folkeskolen som institution og derfor vil vi allerhelst sende vores søn i en sådan frem for i privatskole. Dog under forudsætning af at det er en velfungerende folkeskole. Det er Guldbergsskolen blevet inden for de seneste år, hvilket man ikke kan sige om Blågårdsskolen. Jeg gik på Hillerødgades skole som barn og kom i gymnasiet som een af de få fra min klasse. Der havde jeg oplevelsen af at alle de andre 1. G elever havde været der før, fordi de rent fagligt kunne så meget mere end mig. Til gengæld kunne jeg fortælle mængder af historier om hvem man ikke skulle tale til i min folkeskole, hvis man ville undgå bank og hvor det var en dårlig ide at færdes om aftenen, hvis man ville undgå blottere og andre tvivlsomme eksistenser. Oplevelsen af at være så langt bagud skal min søn ikke udsættes for, hvis jeg kan forhindre det. Og det kan jeg heldigvis hvad angår de ydre rammer, fordi vi er nogle af de såkaldt ressourcestærke forældre på Nørrebro. Det betyder at vi enten sender ham i privatskole (gud bedre det) eller flytter til en anden kommune, hvis vi hører til Blågårdsskolen, når den tid kommer. Vi har hverken lyst til at flytte eller til at sende vores søn i privatskole. Men jeg synes ærlig talt at jeg har aftjent min værnepligt på stærkt socialt udfordrede folkeskoler. Jeg vil foretrække at min søn kan nøjes med de almindelige faglige og sociale udfordringer, der er forbundet med at gå i skole. Det er en fantastisk ide at ville forbedre vilkårene på Blågårdsskolen, men det må kunne lade sig gøre uden at ødelægge den positive attitude over for folkeskolen, som Guldbergsskolen møjsommeligt har opbygget i sit nuværende skoledistrikt.