Høringssvar vedrørende Kalkbrænderihavnsgade - lokalplan 476

Oprettet: 27. marts 2012
Svarnummer:
17

Indsendt af

Erika og Bo Sinding

Postnr.

2100

By

København Ø

Høringssvar

1. Det påtænkte projekt tjener et meget begrænset formål set i forhold til den forvandling området har gennemgået de senere år. Udelukkende havneformål er ændret til et mere bymæssigt med en forud planlagt god blanding mellem bolig og erhverv. Projektets formål og bombastiske udformning, ikke kun i højden, er ensbetydende med en tilbagevenden til, hvad man planmæssigt netop ønskede ændret. Placer den overdimensionerede klods et mere hensigtsmæssigt sted, som foreslået af flere, By- og Havn skulle have mere velegnede arealer andetsteds.Lad os beholde et af de sidste fri åbne arealer, gerne med indkig til de forbipasserende tog nat som dag. 2. Fremtidens uundgåelige planmæssige behov for ændring af områdets karakter, ikke mindst trafikalt,begrænses totalt med opførelsen af det forudsatte lagerhotel. Området iøvrigt er på det nærmeste udbygget uden hensyntagen til skabelse af grønne endsige åbne arealer. Det ville klæde de involverede myndigheder og politikere ikke at give afkald på den nærmest sidste chance for at leve op til de mange ønsker, der er kommet til udtryk fra borgernes side om grønne og rekreative oaser i området. Det er ved at være patetisk at høre Kastellets tætte beliggenhed taget som alibi for at tillade atter en urimelig bebyggelsesgrad af et mindre areal. Tilladelse til gennemførelse af byggeriet beriger i urimelig grad By og Havn, idet et selskabet tilhørende grundareal, klausuleret med yderst begrænset anvendelsesformål, pludselig bliver betydeligt mere værdifuldt, sikkert stigende i takt med en udvidet bebyggelsesprocent, men beboere og benyttere af nærområdet som sådant bliver taberne. 3. Det står mange klart, at områdets trafik er i rivende udvikling, en udvikling som er påtalt i mange høringssvar og forudset bl.a. i Den Nordlige del af Langelinieparken udgivet af Overborgmesterens kontor i juni 1995. Opførelsen af den planlage bebyggelse vil stille sig hindrende i vejen for en fremtidig mere hensigtsmæssig udvidelse af vej- og/eller jernbanenet gerne kombineret med alternativ anden udnyttelse af arealet. København d. 27/3-2012. Erika og Bo Sinding