Oprettet: 29. marts 2017
Svarnummer:
19

Indsendt af

Thomas Anfinn Joensen

Virksomhed / organisation

ATP Ejendomme A/S

Postnr.

1016

By

Kbh.

Høringssvar

Tak for muligheden for at spille ind med forhold og forslag der har betydning for byens effektivitet. Sagsbehandlingstider. Det er klart at det har stor betydning for fremdriften i alle de små og store indretnings- og vedligeholdelsessager, at sagsbehandlingstiden holdes på et minimum. Ofte kan det være ansøgningen der er uklar eller ikke indleveret helt efter bogen, derfor er det vigtigt at den første screening udføres "straks" ved modtagelsen og at der umiddelbart efter tages fat i ansøger med oplysning om af materialet er fundet egnet til at indgå i den videre sagsbehandling. Omvendt hvis noget mangler, så er det meget vigtigt at ansøger for lynhurtigbesked om hvad der skal til for at stopuret for sagsbehandlingstiden sættes i gang. Erhvervsparkering og opstilling af affaldscontainere og folkefaciliteter. Det har stor betydning for ejendomsejere og lejere at mulighederne for at opstille midlertidige byggepladser på en økonomisk forsvarlig måde. Det er også vigtigt at de mange leverandører har let og billig adgang til at korttidsparkere erhvervskøretøjer med materialer og komponenter. Omkostningen lander i sidste ende på ejer og lejer. Fejeerklæring Denne årligt tilbagevendende administrative byrde, som hviler på vejlovgivningen, mener jeg kan reduceres ved at ændre opgaven til en tilsynsopgave for kommunen. Det forventes at loven rummer denne mulighed. I praksis har kommunen egne folk eller leverandører til at klare renhold og vinterberedskabet på gader og stræder. Der er også P-vagter med kamera og utilfredse naboer, som kan henvende sig. I den forbindelse kan de sorte får blandt grundejerne, som ikke har ordnede forhold blive indberettet til rådhuset, som derefter kan rette henvendelse til dem om at få forholdet bragt i orden og der kan stilles krav om fejeerklæringer i f.eks. de 5 efterfølgende år. Alle de øvrige har fokus på forholdet til glæde for sig selv og for kunder og lejere og ser denne årlige kommunikation med kommunen som overflødig administration. Venlig hilsen Thomas Anfinn Joensen