Høringssvar vedrørende Emdrupvej 22

Oprettet: 24. februar 2017
Svarnummer:
8

Indsendt af

Henrik Reck-Jensen

Postnr.

2100

By

København Ø

Høringssvar

Vedr. Om/til/nybygning af Emdrupvej 22, 2100 KBH Ø Som beboere i området, og som genbo til det planlagte projekt, undrer vi os over det planlagte antal parkeringspladser samt ikke mindst udsigten til lastbilstrafik på Teglstrupvej/Klosterrisvej og Egebæksvej. Vedr. Lastbilstrafik til/fra den planlagte dagligvareforretning: Det er nærliggende, at tage udgangspunkt i den eksisterende Nettobutik beliggende i samme område. Alle lastbiler med varer til Netto, bakker ind til forretningen fra Lyngbyvej, på grund af de ugunstige adgangsforhold fra Teglstrupvej, Klosterrisvej og Egebæksvej. Med mindre man vil benytte mindre varevogne, er det usandsynligt, at af-og pålæsning med store lastbiler kan finde sted fra forretningens bagside på Klosterrisvej, uden at være til unødvendig gene (støjmæssigt ved bakken frem og tilbage samt den store risiko for skader på de parkerede biler). De tidligere dagligvareforretninger på stedet, har altid haft af- og pålæsning fra passagen/smøgen, hvorfra der er direkte adgang til Emdrupvej (det er den passage, som i forslaget laves om til en sti og en grønt areal), hvilket må betegnes som hensigtsmæssigt, fremfor at lede lastbiler ind igennem et beboelseskvarter med mindre veje. Vi vil gerne gøre opmærksom på, at dette er en klar forringelse, i forhold til de eksisterende forhold for tung trafik i lokalområdet. Vedr. p-pladser: I den eksisterende passage/smøge er der 14 parkeringspladser, hvor skilte angiver, at de er forbeholdt kunder til Irma og Carl Ras (men ikke yderligere parkeringsrestriktioner fra hverken kommune eller private parkeringsudbydere). Disse 14 pladser reduceres til 7 i.h.t den fremlagte plan. Derudover er der 21 nye p-pladser foran dagligvareforretningen ud til Emdrupvej. Såfremt disse nye pladser, er uden parkeringsrestriktioner (dvs. at beboere i området også kan parkere på disse pladser 24 timer i døgnet uden betaling eller bødeafgifter), vil det være ekstra p-pladser til området (alt andet lige, idet det ikke fremgår af materialet, præcis hvor mange boliger der er tale om i projektet og dermed hvor mange nye p-pladser dette nødvendigvis kræver). Vil pladserne foran forretningen være underlagt parkeringsrestriktioner, er der tale om en decideret reducering af antal p-pladser samtidig med en etablering af X antal nye boliger. Vi vil gerne bede om en præcisering af planerne for parkering for lokalområdets beboere.