Oprettet: 3. januar 2017
Svarnummer:
105

Indsendt af

Carsten Laursen

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

Jeg er for forslag 4, 3 eller 2. (prioriteret rækkefølge) Jeg mener at man bør fast holde, at trafikken især den tunge trafik holdes på de store boulevarder. Så må folk "strømme" fra sidegaderne ud til busstopstederne på de store gader. Jeg mener ikke at det er acceptabelt, at der skal drøne tunge busser gennem små gader som Brohusgade, slet ikke når der kommer 12 busser i timer i myldretiden. Desuden er gaden smal og mange lejligheder ligger lavt, hvorfor det vil øge stressniveauet og støj- og luftforureningen i gaden for beboerne. Desuden vil der være gener når der er skrallevogne el.lign. da gaden er smal. Ved måling af på/af stigninger ved busstopstederne må man tage med, at et flertal af disse personer nok tæt på 80% er beboere og dermed brugere af busstoppestederne og derfor burde man lytte til os som svare her, fordi vi er beboerne. Desuden må der også tænkes på, at der er en del institutioner som vil få nogle udfordringer, særligt i Brohusgade hvor der er en større integreret institution. I myldretiden er der børn som bringes og hentes, mange på cykel. Cykeltrafikken i Rantzausgade er talrig. Nu skal en 12-18 tons tung bus krydse en stærk cykeltrafikeret rute for at svinge til venstre ud på Rantzausgade fra Brohusgade, ligesom der er flere busser i myldretiden, så vil der ligeledes også være flere cyklister i samme tidsrum. Derfor må forslag 4 eller 3 være det bedste, men 2 kan accepteres. Umiddelbart lader det også til at det dyreste forslag vil være at ændre linjeføringen så busserne skal køre gennem Brohusgade.de fra Brohusgade. Derfor må forslag 3 eller 4 være eneste rigtige, også når man ser at trafikændringen med busser gennem Brohusgade også vil være den DYRESTE løsning...!