Oprettet: 4. december 2016
Svarnummer:
80

Indsendt af

Jimmy Holst Rydahl

Postnr.

2100

By

København Ø

Høringssvar

Det er rigtig fint at få en ny skøjtehal på Østerbro. Det ser vi frem til. Imidlertid er der tre udfordringer, der bør adresseres af politikerne: 1) Øget trafik på i forvejen presserede veje: Alle der kommer i området ved, at Strandboulevarden og Nyborggade idag er stærkt trafikerede i myldretiden. Der er massiv kødannelse. Man bør derfor tænke ind, at projektet med adgang fra Svendborggade og Nyborggade giver en stor forøgelse af trafikken på i forvejen presserede veje. Det forøger kødannelsen samt støj- og miljøgenerne i lokalområdet (køtrafik er noget af det farligste for luftmiljøet for beboerne). 2) Gode muligheder for en direkte tilgangsvej: Når biler skal have adgang via Svendborggade skal alle fra Svanemøllen, Jagtvej og Østerbrogade køre en omvej på 300-500 meter (se billeder vedlagt). Ved 1000 biler dagligt til og fra området betyder det en årlig omkørsel på 100.000-182.000 kørte ekstrakilometer på Østerbro! Kan vi leve med det? Der er gode muligheder for at lave en direkte adgang fra Østerbrogade eller Svanemølleområdet via Carl Nielsen Allé, Sionsgade eller alternativt via Nordhavnsvej (tunnel). Det vil begrænse trafikken i området betragteligt, og vi kan leve op til målsætningen om mindre trafik i byen! 3) Grønne arealer i byen: Endelig en unik mulighed for at skabe nogle grønne byrum! Imidlertid har det nuværende projekt fokus på at skabe mere by i et allerede tætbebygget område fremfor at skabe bedre by for dem der bor her. Gasværksgrunden er en unik mulighed for at lave et flot grønt miljø midt i byen, og dermed sikre en bedre by for de nuværende københavnerne. Og nu hvor parken på strandboulevarden også er blevet droppet er flere grønne arealer et stort behov.