Oprettet: 21. maj 2016
Svarnummer:
13

Indsendt af

Mads Uldall

Postnr.

1653

By

København V

Høringssvar

Jeg synes at der er mange positive elementer i planerne - hvis der skal udvikles på arealet. Men sådan er det desværre nok. Jeg har to bemærkninger. 1. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan igangsætte en udvikling før infrastrukturen er på plads. Der er ikke plads til flere gående og cykelende på Dybbølsbro. At man kan træffe en beslutning om at øge trafikmængden før en beslutning om at øge kapaciteten kan jeg ikke forstå. 2. De fleste IKEA'er ligger ved en motorvej. Her skal bilisterne opfatte placeringen af IKEA med 110 km/t.. Dette kræver et stort skilt. På Dybbølsbro vil gående bevæge sig med 6 km/t, cykelister med 15 km/t og bilister med 50 km/t. Dvs. at det planlagte IKEA skilt på 10*35 meter med 3 meter høje bogstaver kommer til at virke MEGET VOLDSOMT. Det bliver en øjebæ som borgere og politikere kommer til at ærgrer sig over hver gang de krydser Dybbølsbro.