Oprettet: 16. maj 2016
Svarnummer:
11

Indsendt af

Katrine Christensen Dumas

Postnr.

1669

By

København V

Høringssvar

Vesterbro er desværre en af de Københavnske bydele med mindst grønt og mest trafik. Med det nye Carlsberg Campus byggeri, som åbner i september får vi 10 000 flere personer, der skal transportere sig til Vesterbro, og det bliver mange der kommer med bil. Derudover får vi Danmarks største Føtex placeret på samme sted, som også vil tiltrække mange folk udefra, som vil lade sig transportere i bil. Nu varsles der en ny IKEA, som vil tiltrække størstedelen af københavnerne samt beboerne fra de tilstødende forstæder og de vil nok næppe komme på cykel for at hente deres nye sofa, seng eller klædeskab. Derudover vil der være en omfattende lastbilstrafik som konstant skal sikre vareleveringen til IKEA varehuset samt til Danmarks største Føtex, et stenkast derfra. Da Vesterbros veje slet ikke er gearet til så meget trafik, vil vi konstant se kødannelser, med meget store mængder af forureningspartikler til os byboere på Vesterbro til følge. De få gader der er gennemkørende på Vesterbro, såsom Enghavevej og Vesterbrogade er allerede er voldsomt belastet kan ikke håndtere denne voldsomme øgede mængde trafik. Dette er ensbetydende med, at vi vil få meget mere trafik, frygtelig mange trafikpropper og hermed stress og trafikstøj og ikke mindst væsentlig mere forurening til Vesterbro. Det kan vi ikke være bekendt overfor byens beboere herunder vores børn, som nu skal indhalere mange flere forureningspartikler. Bydelen er slet ikke gearet til så mange mennesker og så meget trafik. Yderligere vil en IKEA fuldstændig ødelægge vores lokale butikshandel, da de små butikker ikke vil kunne konkurrere med IKEAs udbud og priser. Store varehuse betyder butiksdød for mindre butikker det er almindeligt kendt. Store varehuse som IKEA og Bilka hører ikke til inde i en storby, men udenfor byen hvor der er plads til trafikken, parkeringen og menneskerne.