Oprettet: 3. februar 2016
Svarnummer:
27

Indsendt af

søren bald

Virksomhed / organisation

suppleant til AVLU for Radikale Venstre

Postnr.

2300

By

København

Høringssvar

1. Vil straks foreslå, at man døber broen "Lille Langebro 2. Fra starten blev broen omtalt som en "rekreativ mulighed for at passere havneløbet". Nu tales der om en pendlerbro. Hvilket hensyn vejer tungest og hvordan vil man i udformningen vægte de to modstridende hensyn? 3. Frakørslen mod Amager må både tage hensyn til det bevaringsværdige og skrøbelige miljø ind iover Christianshanvn og ikke påføre Islands Brygge et alt for farligt trafikpres bygget på skandaliseringen af træ-rækken og et trafikpres ad gader (Reykjavik-gade og Vestmannagade) der møder gader med stort trafikpres fra bl. a. Movias busser. Myggenæsgade er heller ikk egnet til at klare et større pres.. 4. Lav mulighed for at krydse Amager Boulevard så cykler fra Lille Langebro kan passere gaden ved lysreguleringen, der kan udformes på samme måde som i krydset ved Jagtvej/lyngbyvej og Nørrevold/H.C. Andersens Boulevard. Den slags kryds kan laves. Se selv! 5. Giv opholdsmulighed(er) på broen, så passerende kan nyde kigget fra midten af broen mod begge havnesider og selve havneløbet. 6. Ovevej muligheden for at havnebussen kan lægge til på eller ved broen, så det bliver attraktivt at stoppe op her og/eller komme videre herfra. 7. Sørg for entydig og umisforståelig skiltning med hastighedsbegrænsning for cykler og forbyd knallertkørsel over broen. 8. Sørg for, at mindst et skib fortsat kan ligge på IslandsBryggesiden og gerne restaurantskibet VIVA, der kan medvirke til at skabe liv ved broens østside, hvor vestsiden er trafikbelastet i ekstrem grad. 9. Prøv nu for een gangs skyld at friigøre de administrative forhåndsforestillinger og mød lokalplan-bemærkningerne med ÅBENT SIND OG VILJE TIL NYTÆNKNING! 10. Møder gerne op - evt. sammen med repræsentanter for Islands Brygges Lokalråd - for at uddybe ovenstående synspunkter. Med venlig hilsen Søren Bald Borger I Byen