Oprettet: 2. december 2015
Svarnummer:
80

Indsendt af

Maja Buhl

Postnr.

2450

By

København SV

Høringssvar

Parkeringsnormen på Teglholmen er jo sat til 1:100, men så blev der i 2014 givet dispensation til en norm på 1:150 for for byggefelt I, da bygherre ikke ønskede at betale for at bygge p-hus i byggefelt B. Jeg har derfor meget svært ved at se argumentet for, at der nu skal gives dispensation til nabogrunden på byggefelt B for en parkeringsnorm på 1:200. Argumentet er åbenbart, at der i 2023/2024 kommer metro i nærheden, men det er der jo en del år til. Desuden er der jo en klar tendens til, at flere familier anskaffer sig bil(er), og en parkeringsnorm på 1:200 gør det jo rigtig svært for disse at finde parkering. Generelt set er der et problem på Sluseholmen og Teglholmen med parkering. Mange beboere betaler for en parkeringsplads, men disse er jo udsolgt mange stedet. Når man får gæster, så kæmper de altid med at finde en parkeringsplads, og da den offentlige transport til området i aftentimerne er baseret på to busser, der kører hver halve time, så vil de fleste tage bilen. En mulig løsning på dette kan jo være at lave aftale med fx SKAT og andre virksomheder om muligheden for betalingsparkering på deres p-pladser om aftenen og i weekenden. På denne måde kan parkeringspladser udnyttes bedre. Grundet de nuværende parkeringsudfordringer på Teglholmen og Sluseholmen, der kun kan forventes at blive værre, så kan jeg ikke støtte op om denne ønskede ændring til lokalplanen. Jeg mener, at der er brug for en parkeringsnorm på de eksisterende 1:100.