Sundevedsgade-karreen - lokalplan nr. 554

Lokalplanen muliggør opførelse af ny boligbebyggelse, anlæg af en offentlig plads og udvidelse af Enghavevej.

Høringsfrist:

10. august 2016
Indsendt af:
Martin münter
Dato: 11. august 2016
Svarnummer:
261
By:
København n
Postnr.:
2200
Der skal være plads til alternativ arkitektur og kultur, og det skabes ikke gennem nybyggeri. Giv istedet penge til byfornyelse i området, og se det blive det næste Kødbyen. Københavnere elsker kant. Det er ikke det I vil give dem. Ikke en god plan!
Læs høringssvar fra Martin münter
Indsendt af:
Fischer
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
260
By:
København V
Postnr.:
1751
I alle henseender en dårlig løsning at bygge i Sundevedskarreen.
Læs høringssvar fra Fischer
Indsendt af:
Jesper Eis Eriksen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
259
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Cambridge University
By:
Købehavn Ø
Postnr.:
2100
Professor ved Arkitektskolen Jens Kvorning har ved gentagne lejligheder bemærket, hvordan indbyggere i byer idag forventer, at en by - alle storbyer - formår at levere både 'det samme' og 'det særlige' på samme tid! Med dét mener han ikke blot velfungerende veje og fortove; vand i hanerne og strøm i stikkene; McDonalds og H&M osv.; og diverse 'ikoniske' kulturbyggerier og turisttilbud; men også de samme services for fx. kapitalinteresser og de samme muligheder for en internationalt orienteret arbejdsstyrke. ALT dét kan langt de fleste byer i Vesten levere! Det er med andre ord stedsuafhængigt... Men dét, som ikke alle byer kan levere, er det særlige. Det stedsafhængige. Og for København er Sundevedsgadekarreen netop sådan et særligt sted! Omdrejningspunktet for min forskning er begrebet stedsværdi (eller stedskapital). Det handler om den uhåndgribelige værdi, der er knyttet til et bestemt sted. Ikke 'bare' den/de kvalitet(er), der måtte være tilstede. Det være sig æstetisk eller arkitektonisk kvalitet. Eller for den sags skyld, den kvalitet et sted kan have som (kultur-)historie- og/eller identitetsbærer. Selvom Sundevedsgadekarreen i den grad har alle disse kvaliteter, handler det mere om en form for værdi, som man skal være menneske for at kunne opfatte og sætte pris på - for at kunne værdsætte det SÆRLIGE ved. Netop 'dette særlige', denne form for uhåndgribelig værdi, kan forsøges beskrevet, men den kan ikke kvantificeres ellers. Og den vil desværre ikke fremgå af den indstilling som BR modtager fra planafdelingen eller være beskrevet i selve lokalplanforslaget - der, som bekendt, mest af alt er en omskrivning af den givne boligspekulants byggeønsker (læs; krav til profit og forretning af investeret kapital). Jeg vil gerne tilbyde BR at lave en præsentation for Jer, hvori jeg beskriver og anskueliggør for Jer, hvad denne særlige form for bymæssig stedsværdi er, og hvorledes man mange steder i udlandet - ved politisk vilje og planlægningsmæssig proces - værner om 'det særlige' ved netop deres by. Man har således forstået at øge den STEDSLIGE værdi - ikke ved at bygge, men ved at bevare!! Dyrke med dét som er, det særlige. Ikke tilføre historieløst ligegyldighed, det samme. Det skal understreges, at bevaring af Sundevedsgadekarreen i sin helhed(!) er ikke et spørgsmål om at være imod byudvikling af København, eller være imod boligbyggeri eller fortætning (se vedhæftede kronik herom). Det er et spørgsmål om, hvorvidt der bør bygges boliger på lige præcis dette sted. Og det bør der absolut IKKE! Ikke blot som københavner, der kærer sig om og elsker sin by, men også som fagperson, som forsker i bæredygtigt byudvikling, vil jeg gerne appellere til alle medlemmer i Borgerrepræsentationen om at lade Sundevedsgadekarreen forblive i sin helhed som den er! I København har vi masser af 'det samme' som alle de andre byer i verden, vi er i konkurrence med, men 'det særlige', de små københavnerier, er ved at være helt forsvundet. Sundevedsgadekarreen er ét af de særlige steder. Og det vil være et KÆMPE TAB, hvis den forsvinder eller bliver 'moderniseret' (dvs helt eller delvist om-/tilbygget). (se iøvrigt: https://www.youtube.com/watch?v=0X7p6CxmkZM)
Læs høringssvar fra Jesper Eis Eriksen
Indsendt af:
Kim Scholer
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
258
By:
København V
Postnr.:
1672
Som interesseret i arkitektur og bydelens historie, mener jeg det vil være et stort tab om de omtalte bygninger (især baghuse) bliver revet ned. Bydelen og især Enghavevej har brug for det luft og det ekstra lys de lave bygninger giver.
Læs høringssvar fra Kim Scholer
Indsendt af:
Mogens Henrik Sørensen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
257
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Borger på Vesterbrogade
By:
København V
Postnr.:
1620
Se venligst vedlagte PDF med mine indsigelser.
Læs høringssvar fra Mogens Henrik Sørensen
Indsendt af:
Dennis Andersen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
256
By:
Mørkøv
Postnr.:
4440
Lad nu Københavns gamle bydele bevare sjæl og udseende - det skal ikke gå til i glas, stål og penge - det er historie, kultur og vigtigst af alt et pejlepunkt for byens ungdom den dag i dag.
Læs høringssvar fra Dennis Andersen
Indsendt af:
Thomas Villadsen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
255
Virksomhed / Organisation :
Foreningen for et København uden korrupte politikere
By:
Holte
Postnr.:
2840
Stop småborgerfiseringen af København og udryddelse af det oprindelige udtryk som en arbejder og Industriby. Stop glas paladserne som ingen vil bo i.
Læs høringssvar fra Thomas Villadsen
Indsendt af:
Bobby Walseth Krøyer
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
254
By:
Valby
Postnr.:
2500
Hele karreen er et vartegn på det gamle Vesterbro. Hvis man fjerner den, fjerner man samtidig med også sjælen fra bydelen. Jeg boede i mange år på Enghavevej 29 og nød den del af byens historie som bygningerne fortalte, når jeg hver dag gik forbi. Hvis Københavns kommune begår den fejl, at fjerne karreen, er det en kniv i hjertet på Vesterbro. Et nyt byggeri vil aldrig kunne genskabe den og det vil være tabt for altid. Se hvor mange lave bygninger som er tilbage på Vesterbro? Nej, næsten ingen. Og det er en skam for karreen skaber liv og luft i en ellers tæt pakket bydel. Hvis en cykelsti skulle etableres kunne man lave ensretning på Enghavevej og evt. Den modsatte retning på Vesterfælledvej. Bevar karreen, bevar det ægte Vesterbro.
Læs høringssvar fra Bobby Walseth Krøyer
Indsendt af:
Troels Kiellberg
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
253
By:
København V
Postnr.:
1751
Så trist, hvis der ikke bliver lyttet til borgerne og river de ældste og nogle af de eneste industribygninger fra dengang. Bygninger som netop adskiller sig fra alt det anden "pæne". København skal - i mine øjne - være mangfoldigt. Også når det gælder bygningerne.
Læs høringssvar fra Troels Kiellberg
Indsendt af:
Emilie Koefoed
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
252
Vedhæftede filer: 1
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Jeg kender intet andet sted i København med den atmosfære, der er inde i Slagtergården. Det er helt uforståeligt for mig, at de vidunderlige historiske bygninger ikke er fredet. Ikke alene er bygningerne af historisk værdi, de er også et helt fantastisk eksempel på bevaringsværdig bygningsarv, der ikke er blevet til et dødt museum, men som lever og bruges og elskes af københavnerne i det daglige (se f.eks. vedhæftede billede) Det er netop den slags steder, der gør København til noget særligt. Og det er i øvrigt netop den slags steder, som tiltrækker alle de ressourcerige beboere, som man bygger nyt til. Selv som cyklist og stor fortaler for cyklisme kan jeg ikke se, hvordan forbedrede cykelforhold kan retfærdiggøre at nedrive de historiske bygninger. Der må være en bedre måde. Jeg vil derfor protestere mod nedrivningen og mod forslaget til lokalplanen og håber virkelig, at man vil genoverveje fremtidsplanerne for Sundevedskarreen.
Læs høringssvar fra Emilie Koefoed
Indsendt af:
Johan Simony
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
251
By:
København V
Postnr.:
1674
Jeg har via mit arbejde haft min daglige gang i det berørte område i en lang årrække. Og helt ærligt, så finder jeg den debat der har kørt omkring dette lokalplansforslag for lettere opkørt. Tillad mig at komme med nogle betragtninger: En stor del af de som har deltaget i debatten bor ikke i området og kommer her ikke til daglig. Det er mit indtryk, at det er ganske få personer der er med til at "puste til ilden". Dermed ikke sagt, at der ikke er naboer der har en reel interesse. For selvfølgelig er det da træls for folk der er vant til at bo overfor lave bygninger, at der nu bygges i samme højde her som på resten af Vesterbro, men ærligt talt, hvad havde de forventet i en storby? Bygningerne er mildt sagt i dårlig stand, og jeg tør slet ikke tænke på hvad det vil koste at renovere dem, hvis det overhovedet er muligt. I så fald ville det betyde huslejestigninger i et voldsomt niveau. Flere har kommenteret, at der er tale om Storm.P.s fødehjem. Dette er ikke korrekt. Storm P. har ganske rigtigt boet på Enghavevej 10, men der er tale om en kort periode i hans liv (1888-1892) og det er ikke her han blev født. Jeg har set på de billeder/tegninger der er blevet fremlagt om det planlagte byggeri - og jeg blev positivt overrasket, da jeg så det. Det ser rigtig pænt ud - og vil efter min bedste overbevisning løfte området. Det er et meget flottere byggeri end det byggeri overfor, som Brugsen ligger i. Alt i alt vil jeg gerne udtrykke min klare støtte til projektet, som jeg håber at komme til at bo i, når det er færdigt.
Læs høringssvar fra Johan Simony
Indsendt af:
Thomas Klintgaard
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
250
By:
København V
Postnr.:
1727
Jeg håber Borgerrepræsentationen vil genoverveje planen om at nedrive de gamle, fine bygninger i Sundevedskaréen. De repræsenterer en værdifuld rest af det gamle København fra før 1900, for mig som vesterbroer vil det være virkelig, virkelig trist hvis de bliver revet ned. Venlig hilsen Thomas Klintgaard
Læs høringssvar fra Thomas Klintgaard
Indsendt af:
Johanna Ekström
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
249
By:
København
Postnr.:
2450
Jeg vil gerne protestere imod nedrivningen af Sundevedsgade-karreen! Bygningerne har historie, personlighed og charme. Det kan intet nybyggeri erstatte.
Læs høringssvar fra Johanna Ekström
Indsendt af:
Michael Larsen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
248
By:
København
Postnr.:
2400
Hvorfor rive en del af byens sjæl ned? Der er et helt specielt liv i dette område, som vi er så ufattelig mange der sætter pris på stadig eksisterer. Lad byen beholde denne autentiske tidslomme.
Læs høringssvar fra Michael Larsen
Indsendt af:
thomas præstegaard
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
247
Virksomhed / Organisation :
musiker/lejer vesterbrogade 107c
By:
kbh v
Postnr.:
1662
Hvis vi fortsætter med at ensrette vores by, går vi en kedelig fremtid imøde. At nedrive historiske bygninger og ødelægge kreative miljøer, for give plads til flere boliger, er ødelæggende for byens diversitet. Derfor gør jeg indsigelse mod det fremsatte lokalplansforslag. Thomas Præstegaard
Læs høringssvar fra thomas præstegaard
Indsendt af:
Lærke Helene Askholm
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
246
By:
Odense
Postnr.:
5000
Jeg er stærkt imod nedrivningen af Sundesvedskarreen. Jeg har indtil for få måneder siden boet til en sidegade til Enghavevej i 10 år, og har derfor haft min daglige gang i lokalområdet, og jeg har nydt den helt særlige stemning ved Sundevedskarreen og har løbende besøgt butikken/værkstedet Motorious. Den særlige stemning i karreen er forankret i, at der her emmer af lokal historie fordi Vesterbro træder hyggeligt, ægte og frem for alt upoleret frem, hvilket giver en ganske unik oplevelse. En oplevelse, som man ikke kan købe for penge eller opveje med noget nyt byggeri. Det er netop bygningernes gamle ånd, som træder frem, og en nedrivning af disse vil for mig svare til, at man for eksempel i Odense, hvor jeg netop er flyttet til, lavede H.C. Andersens hus om til Jensens Bøfhus. Og NEJ, det må ikke ske -vi kan så let som ingenting udøve tortur på vores kulturelle klenodier, og mere vil have mere - derfor er det vigtigt, at vi stopper op og forhindrer den glidebane, som sådanne projekter er, og i stedet bevarer vores lokalhistorier, som aldrig må bøde for diskountløsinger. Dette er grundene til, at jeg er stærkt imod en nedrivning af Sundevedsgade-karreeen. Mvh Lærke
Læs høringssvar fra Lærke Helene Askholm
Indsendt af:
Michael Pragner
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
245
Virksomhed / Organisation :
Erhvervsdrivende i området
By:
Kbh V
Postnr.:
1674
Jeg ønsker at tilkendegive min indsigelse imod byggeriet. Det er min klare opfattelse at der ligger en uvurderlig historie, charme og kultur i hele dette område. Med en nedrivning af alt dette forsvinder en unik bydel i København for altid.
Læs høringssvar fra Michael Pragner
Indsendt af:
Per Christensen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
244
By:
Kbh. V
Postnr.:
1722
Skab liv i stedet for at tilfredstille investorer og skatteforvaltningen. Det er vores by - ikke jeres. Byplanlægningen har i mange år ramt helt skævt, og dette er en klar fortsættelse af en forfejlet strategi.
Læs høringssvar fra Per Christensen
Indsendt af:
Jesper Hovby Gotved
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
243
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Træt af beton
By:
København
Postnr.:
1620
Tjek det vedhæftet
Læs høringssvar fra Jesper Hovby Gotved
Indsendt af:
Mette green
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
242
Virksomhed / Organisation :
Restaurant Havfruen
By:
København V
Postnr.:
1620
Vi har brug for en historie, en fortælling både verbalt og visuelt for at forstå hvem vi er og hvor vi stammer fra. Bevar for pokker og støt historien og det København som også bør kunne ses og opleves af vores børn.
Læs høringssvar fra Mette green
Indsendt af:
Jakob Groth
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
241
Virksomhed / Organisation :
Medley Studios
By:
København V
Postnr.:
1620
Som naboer til området omkring Sundevedsgade-karreen, nyder vi hver dag at færdes i et historisk miljø, der er lidt mere skævt og charmerende end de fleste optimerede og sjælforladte steder i byen. Ikke nok med at området viser, hvordan brokvartererne har set ud i gamle dage, det skaber også luftforandring og inspiration til områdets nuværende beboere og gæster. Jeg har ingen faglige kvalifikationer, jeg kan bruge til at gøre indsigelser mod lokalplansforslaget vedr Sundevedsgade-karreen, men jeg kan med min sunde fornuft med sikkerhed sige, at København bliver en fattigere by, hvis kommunen bliver ved med at rive gamle kvarterer ned og bygge nye glashuse overalt. Vi er nødt til at bibeholde disse små enklaver af skramlet, gammel by i den nye pulserende modernitet, ellers mister vi os selv i et forsøg på at optimere og tjene penge. Det er ikke klædeligt. Vi, i Medley Studierne på Vesterbro, ønsker inderligt, at bibeholde den charmerende nabo vi har nu og beder til at kommunen besinder sig og finder modet til at gå mod strømmen af bygherrer, der vil ha flere og flere kvadratmeter på mindre og mindre grundarealer. Mvh Jakob Groth, Medley Studios
Læs høringssvar fra Jakob Groth
Indsendt af:
Karen Melchior
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
240
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg håber at Borgerrepræsentationen vil lytte til byens borgere og bevare Sundevedskarreens særpræg, som udgør attraktionen ved området. Det er brutalt og utilgiveligt at nedrive de ældste historiske huse på Vesterbro fra 1860`erne opført umiddelbart efter at byport og volde blev sløjfet i 1856. De udgør en sidste rest af gamle industrielle og ikke-fine bygninger på Vesterbro. Det er vigtigt at vi ikke renser byen for dens historie. Det er en stor del af attraktionen ved at bo i byen, at man netop bor i byen og ikke på landet. Husene er en del af vores fælles kulturarv i København og derfor erklæret bevaringsværdige. De giver et miljø i menneskelig skala, hvor der er noget at se på og røre ved mens man er i byen. Der er allerede flere offentlige plads ved Enghavevej i området omkring Sundevedskarreen. Der er ikke behov for flere halvdøde offentlige pladser i området, men interessante bygninger for mennesker. Carlsbergbyen er lykkedes med at fjerne meget af den charme, som var i området mellem Enghavevej og Søndermarken/Vestre Kirkegård. Det er vigtigt, at vi bevarer vores historie i byen. Den kan ikke erstattes når først den er revet ned. Det er alene for at muliggøre en vejudvidelse på Enghavevej, der giver mulighed for at skabe bedre forhold for cyklister, forudsættes de bevaringsværdige bygninger på Enghavevej 10 samt 12-14 nedrevet. (side 12 af lokalplanene) Jeg ved at Vesterbro Lokaludvalg har været på studietur til Berlin. Charmen og tiltrækningen med Berlin er jo netop blandningen af det nye og det gamle. Hvis man river alt det gamle ned for at bygge glas og stål beregnet til biler og ikke til mennesker. Så har vi ikke noget godt at leve i, men hvis man tager de økonomiske briller på, så har vi heller ikke noget særligt at tilbyde dem der kommer og besøger byen - uanset om de kommer udenlands fra eller bare fra forstæderne. Cykelforholdene er allerede blevet forbedret på Enghavevej med etableringen af cykelstier. Dette kunne have ventet, hvis formålet med nedrivningen af Sundevedskarreen var at forbedre forholdene for cykler. Hvis man ønsker at forbedre cykelforholdene, så kunne man se på at etablere en gade med blandet trafik i det område af Enghavevej, som allerede er svært at køre hurtigt igennem pga hjørne, sidegader, gående og cyklister. Det ville være til gavn for mennesker og cyklister. I forhold til den lovede plads, så er illustrationer på side 11 misvisende, da de bringer billeder med gamle træer fra BOPA plads på Østerbro og to billeder fra Hamborg, hvor man reelt beskytter sine gamle træer i byen (i modsætning til hvad der har været kutyme i København), der vil ikke komme til at se sådan ud i nærheden af Enghavevej. De første mange år, da træer tager tid. Desuden dør de fleste nye træer i løbet af de første 7 år af deres levetid. I området er der allerede bygget flere kedsommelige høje bygninger, og der er industrielle bygninger uden større historisk værdi (kig bag VEGA), derfor forekommer mærkværdigt når man giver tilladelse til at nedrive bevaringsværdige miljøer og bygninger, til fordel for opførelse af 5 etagers boligbebyggelse. Der er ikke nogen angivelse af hvor meget mere skygge de omkringliggende områder vil lide under, hvis de nye bygninger opføres. De anførte illustrationer giver intet indtryk af forandringerne ift. nu og hjælper derfor ikke borgeren til at forstå konsekvenserne af at acceptere lokalplanen.
Læs høringssvar fra Karen Melchior
Indsendt af:
Lisa Hommelgaard
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
239
By:
København V
Postnr.:
1671
Nej tak til at nedrive en del af det historiske København. Bygningerne fortæller historien om hvordan livet har været levet i det gamle København og området har i dag et helt unikt liv til glæde for utroligt mange mennekser. Det virker bizart at forbedringer for cyklister nævnes som en væsentlig grund til at bygge nyt, når man samtidig vil bygge en parkeringskælder der vil føre til endnu flere biler i området. Som cyklist på denne del af Vesterbro kan jeg kun opfordre til at forbedre forholdende for cyklister og fodgængere, men der er et hav af værktøjer I kan gribe fat i til formålet. I vil ødelægger nogle vidunderlige bygninger, som beboerne på Vesterbro og i resten af København sætter stor pris på. Vi har ikke brug for nye dyre boliger som ingen Københavnere har råd til at bo i. Vi har brug for at bevare og renovere det unikke København som vi alle elsker. Stop det nu!
Læs høringssvar fra Lisa Hommelgaard
Indsendt af:
Lasse Ibsen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
238
By:
København sv
Postnr.:
2450
At rive funktionelle bygninger med som støtter lokal området og har en historisk værdi er da uhørt. Jeg stemmer for at de eksisterende bygninger bliver og nybyggeriet skrottes!
Læs høringssvar fra Lasse Ibsen
Indsendt af:
Dorte Lis Hansen
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
237
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Jeg støtter indsigelse Sagsnummer: 2016-0211775 svarID: 13299
Læs høringssvar fra Dorte Lis Hansen
Indsendt af:
Mads Battefeld
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
236
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Læs høringssvar fra Mads Battefeld
Indsendt af:
Anne Larson
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
235
By:
København V
Postnr.:
1620
Med lokalplanen ønsker kommunen at nedrive et historisk miljø, der aldrig kommer igen, for i stedet at bygge 83 boliger. I betragtning af, at kommunen selv i lokalplanforslaget anfører, at de eksisterende bygninger er registreret som havende stor bevaringsværdi (side 12 i lokalplanforslaget), og der samtidig på Vesterbro er opført boliger i Sydhavn, samt planlægges nye boliger i Carlsbergbyen og Enghave Brygge, virker det uforståeligt, at man vil rive historiske bygninger ned for at bygge et i sammenligning lille antal boliger. Det fremføres som argument for projektet, at der mangler boliger i København. Ved borgermødet om planerne den 8. juni 2016 blev det imidlertid fremført, at kommunen ikke ønsker at stille krav om, at nogle af boligerne bliver almene boliger. Med erfaringerne fra Nordhavn, Sydhavn og Carlsbergbyen er det altså ikke sandsynligt, at der bliver tale om boliger, der er til at betale for almindelige københavnere. Desuden er netop de eksisterende bygninger og de kreative miljøer, der har til huse i dem, en del af det, der gør Vesterbro til et attraktivt område. River man bygningerne ned og bygger noget, der lige så godt kunne ligge et hvilket som helst andet sted, fjerner man noget af det, der gør området tiltrækkende. Enghavevej er på den berørte strækning i dag desuden præget af lys og luft som følge af bygningernes lave højde. Etableres der som nævnt i lokalplanforslaget i stedet bygninger i 5 etagers højde, kan man frygte en øget luftforurening på strækningen i lighed med situationen i Kingosgade. Jeg vil på den baggrund protestere mod nedrivningen af de historiske bygninger, og dermed også mod forslaget til lokalplan.
Læs høringssvar fra Anne Larson
Indsendt af:
Anne Goto
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
234
By:
Frb. C
Postnr.:
1912
Det er ærgerligt hvis man river noget af det sidste autentiske Vesterbro ned. Alt er blevet byfornyet, men vi taber også meget af Københavns historie på denne måde. Jeg håber oprigtigt, at I vil genoverveje at lade Sundevedsgade området bestå.
Læs høringssvar fra Anne Goto
Indsendt af:
Lin Gyldenkærne
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
233
By:
København N
Postnr.:
2200
Drop for en gangs skyld at tænke i kroner og ører, og tænk i stedet på mennesker, liv og historie. Det ville klæde jer.
Læs høringssvar fra Lin Gyldenkærne
Indsendt af:
Peter K
Dato: 10. august 2016
Svarnummer:
232
By:
København V
Postnr.:
1620
Jeg vil på det kraftigste protesterer mod at nedrive Sundeveds-kareen - den er om noget en smuk del af vesterbro, og også historisk en fantastisk del af bydelen. Hvorfor ikke renovere frem for at rive ned. Bevar det smukke og det historiske!
Læs høringssvar fra Peter K

Sider