Poul Henningsens Plads Metrostationsplads - lokalplan 472

Lokalplanen skal udgøre det planmæssige grundlag for at etablere en stationsplads.

Høringsfrist:

7. februar 2012
Indsendt af:
Københavns Museum
Dato: 7. februar 2012
Svarnummer:
9
Vedhæftede filer: 1
By:
København V
Postnr.:
1658
Læs høringssvar fra Københavns Museum
Indsendt af:
Østerbro Lokaludvalg
Dato: 7. februar 2012
Svarnummer:
8
Vedhæftede filer: 2
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Læs høringssvar fra Østerbro Lokaludvalg
Indsendt af:
Maj-Brit Kristjánsson
Dato: 7. februar 2012
Svarnummer:
7
Virksomhed / Organisation :
A/B Lille Vibenshus
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Høringsindsigelse vedr. metro-stationen Poul Henningsens Plads. A/B Lille Vibenshus har d. 10.01.2012 indsendt høringsindsigelse vedr. den planlagte cykelparkering med 3 store blokke foran vores ejendom på Jagtvej 229. Efter at have deltaget i informationsmødet d. 24. januar, hvor det klart fremgik, at kommunen ved indsigelser fra borgerne forventede forslag til alternativ placering af den omtalte cykelparkering, vil jeg hermed foreslå, at der i stedet etableres en cykelparkering på bunkers-pladsen i Tåsingegade. Rigtig mange brugere af metro-stationen må antages at ville benytte nedgangen til stationen i Tåsingegade-enden af pladsen, hvorfor flere cykelparkeringspladser i denne ende af pladsen vil være et stort gode. Hvis dette ikke vil være tilstrækkeligt til at erstatte de planlagte cykelparkeringspladser foran Jagtvej 229, må en udvidelse af de øvrige cykelparkeringspladser på stationspladsen kunne løse problemet. Med venlig hilsen Maj-Brit Kristjánsson Formand for A/B Lille Vibenshus
Læs høringssvar fra Maj-Brit Kristjánsson
Indsendt af:
Isabel Sutherland
Dato: 6. februar 2012
Svarnummer:
6
Virksomhed / Organisation :
Beboer AB Lille Vibenshus
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Høringsindsigelse vedr. "Poul Henningsens Plads Metrostationsplads". Som pladsen er skitseret retableres der kun private parkeringspladser, tilgengæld nedlægges der rigtigt mange offentlige parkeringspladser i Tåsingegade, Reersøgade og på Jagtvej, hvilket er yderst problematisk for lokalområdet. Mangel på parkeringspladser på Østerbro er et kendt problem, og såvidt jeg forstår arbejdes der generelt på at etablere flere pladser ved bla. skråparkeringer - hvordan har kommunen tænkt sig at erstatte de nedlagte pladser - vel og mærke i nærområdet, da det er her der er brug for dem? Allerede i dag er det rigtigt svært at finde parkeringsplads om aftenen, og når vi så også har både Parken og Østre Gasværk i nabolaget, bliver der ofte ekstra pres på. Selvfølgelig vil en cityring tage noget af denne trafik, men der er stadigt mange af os der er afhængige af en bil. Det er vel ikke urimeligt at man gerne vil kunne parkere i nærheden af sit hjem, og når man nu betaler for en beboerlicens, så bør det jo også være muligt. Med de planlagt nedlagte parkeringspladser vil jeg som beboer i ejendommen Lille Vibenshus få kraftigt forringede parkeringsmuligheder.
Læs høringssvar fra Isabel Sutherland
Indsendt af:
ØSTERBRO LOKALRÅDs TRAFIKUDVALG
Dato: 2. februar 2012
Svarnummer:
5
Virksomhed / Organisation :
ØSTERBRO LOKALRÅD
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Høringssvar til (2011-115656) 12. Metrostationsplads Poul Henningsens Plads. Lokalrådets Trafikudvalg har følgende bemærkninger til Metrostation forpladsen: Vi går ud fra, at tilgængeligheden til metrostationen bliver god for fodgængere, så det bliver trygt at skifte fra Metro, tog og bus for fodgængerne. Vi går ud fra at tilgængeligheden til metrostationen bliver god for fodgængere, handikappede m.fl. Det er positivt at der etableres 550 cykelparkeringspladser, hvoraf 130 er i cykelkælder omkring stationen. Dog kan vi frygte, at de cykelparkeringspladser, der ikke ligger i umiddelbar nærhed til nedgangen til Metrostationen, ikke vil blive benyttet optimalt, og cykler i stedet bliver efterladt uhensigtsmæssigt på fortove eller fodgængerarealer til gene for bl.a. fodgængere, handikappede og turister. Vi er opmærksomme på, at fortovet er planlagt udvidet på stedet, men erfaringer fra andre steder med mange cykler skræmmer. Afslutningsvis vil vi også henlede opmærksomheden på, at der skal være god og sikker tilgængelighed for fodgængere til og fra busstoppested og Metroforplads. Venlig hilsen Ullaliv Friis. Ulrik Danneskiold-Samsøe f.f. Lokalrådets Trafikudvalg.
Læs høringssvar fra ØSTERBRO LOKALRÅDs TRAFIKUDVALG
Indsendt af:
Torben >Larsen
Dato: 31. januar 2012
Svarnummer:
4
By:
København Ø
Postnr.:
2100
I forbindelse med etableringen af metrostationen Poul Henningsens Plads nedlægges et antal parkeringspladser i området. Vi er allerede i området plaget af pendlerparkering i dagtimerne og parkering af biler hjemmehørende i området syd for Jagtvej/Strandboulevarden (betalingszone) i aften og nattetimerne. Når cityringen åbner, vil stationen, som den første man møder, når man kommer nordfra, tiltrække yderligere pentlertrafik og parkering i området. Jeg skal derfor foreslå, at betalingszonen udvides, således at det kommer til også at omfatte området nord for Jagtvej/Strandboulevarden indtil S-banen ved Svanemøllen.
Læs høringssvar fra Torben >Larsen
Indsendt af:
Maria vid Keldu
Dato: 16. januar 2012
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Optiker Heiko by Heiko
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Læs høringssvar fra Maria vid Keldu
Indsendt af:
Søren Rahr
Dato: 10. januar 2012
Svarnummer:
2
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Kommentar til afsnittet "Byggeønsker: Poul Henningsens Plads/trafik" på side 5. Det er IKKE acceptabelt at der bliver nedlagt 45 P-pladser. I området er det i forvejen svært at finde P-plads. Hvis der er store arrangementer i Parken kan det være nærmest umuligt. Forestillinger i Gasbeholderen belaster også P-pladserne om aftenen. Dertil kommer at Metrostationen vil tiltrække yderligere biler til området.
Læs høringssvar fra Søren Rahr
Indsendt af:
Maj-Brit Kristjansson og Benny Rysz
Dato: 10. januar 2012
Svarnummer:
1
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
AB Lille Vibenshus
By:
København
Postnr.:
2100
Se venligst vedhæftede PDF-fil med vores udtalelse forud for infomødet d. 24. januar.
Læs høringssvar fra Maj-Brit Kristjansson og Benny Rysz