Indsendt af:
Mads Marstrand
Dato: 14. juli 2015
Svarnummer:
36
By:
København K
Postnr.:
1302
De gældende regler er helt fornuftige og gennemænkte og til glæde for såvel beboere som handlende. Problemet er skiltningen, som nok kunne gøre tydeligere for ude fra kommende.
Læs høringssvar fra Mads Marstrand
Indsendt af:
Ross Agner
Dato: 14. juli 2015
Svarnummer:
35
By:
København
Postnr.:
1302
Den nuværende ordning bør bibeholdes. Som beboer er det er i forvejen vanskeligt at finde en parkeringsplads - i særdeleshed om eftermiddagen og aftenen - og dette vil kun blive værre hvis restriktionerne lempes. Skiltningen kan uden tvivl forbedres, så den ikke notorisk misforstås af udefrakommende, men ordningen med 1-times parkering bør opretholdes. I øvrigt skal Københavns Kommune have tak for at sende ordningen i høring blandt beboerne.
Læs høringssvar fra Ross Agner
Indsendt af:
Lars Schultz Andreassen
Dato: 14. juli 2015
Svarnummer:
34
By:
København
Postnr.:
1302
ang Parkeringsforholdene i Dronningegården og Prinsessegården, København K: Som det fremgår af kommunens egen statistik, optages selv i dagtimerne på hverdage 83% af parkeringspladserne af beboere med licens til zonen, hvorfor det må antages, at dette tal er endnu højere uden for arbejdstiden. Det kan derfor konkluderes, at der er et behov for, at beboerne har et sted, hvor de kan holde. Jeg synes derfor, at det nuværende ordning skal forblive, som den er med 1 times begrænsning, dog med forslag om, at skiltningen ændres så den er til at forstå. Mvh Lars Schultz
Læs høringssvar fra Lars Schultz Andreassen
Indsendt af:
Ole Lunddahl
Dato: 14. juli 2015
Svarnummer:
33
By:
Købehavn K
Postnr.:
1302
Kære Københavns Kommune, Tak fordi I sender overvejelsen til høring før der tages stilling. Det er god stil :-) Jeg har boet i Prinsessegården ud til den ene af de 2 berørte parkeringspladser siden 1.1.2015. Det har været fantastisk at jeg med min beboerlicens kan parkere i nærheden af min bolig. Jeg arbejder på Bornholm og i Køge og kan ikke klare mig uden bil. Det er dog alligevel svært (udenfor sommeren) at finde parkering torsdag-fredag-lørdag sen eftermiddag/aften. Det jeg så oplever er, at jeg skal køre langt eller vælge de meget nærved liggende private P-huse og betale. Det er især surt når jeg ikke sjældent kommer sent hjem fra arbejde. Jeg er slet ikke i tvivl om at som beboer vil det blive svært at parkere hvis 1 times begrænsningen ophæves. De private P-huse er nemlig en del dyrere og kan ved at de tilbyder "betal inde fra bilen" og "parker under tag" en service, som de nok fortsat vil tage en ekstrapris for - det ville jeg gøre. Men en del gæster i byen er prisbeviste og søger derfor først efter den noget billigere parkering på gaden. Jeg ser ofte biler der kører rundt i et stykke tid inden de lige svinger ned til p-husene i Adelgade og Dronningens Tværgade. Jeg tillader at bemærke at der ER parkering til gæsterne. Bare til en pris som en beboer har svært ved at betale. Jeg forstår godt at mange parkerer ulovligt. Problemet er den valgte skiltning. Skiltningen er bestemt ikke nem at løse, men jeg foreslår helt konkret en skiltning i denne stil hvor det er tydeligt hvad der gælder med OG og hvad der er ELLER. Nuværende læses som "P-billet påkrævet" ELLER "1 time" ELLER "KN p-tiladelse". Det der gælder er ""P-billet påkrævet" OG "1 time") ELLER "KN p-tiladelse" Ideelt set ved kun 1 skilt. Skal der genbruges skilte som i dag så skal skilt nr. 2 være ekstra tydelig. Men der burde stå noget i stil med (1 skilt) P Både P-billet og P-skive påkrævet. Parkering altid max. 1 time. Som ny i København forstår jeg at lørdag aften og søndag altid er gratis. Det komplicerer dog desværre kommunikationen. Men alligevel foreslår jeg at tiderne fjernes - når man så køber p-billet i automaten vil man se at man slipper for at betale - og den kommunikation er langt mindre forvirrende. Jeg er tryg ved at at det kan løses. Der er helt sikkert dygtige kommunikatører i kommunen - det er en fantastisk by at bo I og jeg er glad for mit valg (også som cyklist). Jeg ville blive meget ked af ikke at kunne parkere uden at skulle anskaffe en p-plads i et dyrt parkeringshus et stykke fra lejligheden. Som beboer har vi oftere noget med til eller fra bilen. Med venlig hilsen Ole Lunddahl (som arbejder med selvbetjenings brugergrænseflader inden for informationsteknologi i transportbrancen)
Læs høringssvar fra Ole Lunddahl
Indsendt af:
Sidsel Knudsen
Dato: 13. juli 2015
Svarnummer:
32
By:
København K
Postnr.:
1302
Vedr. høring om parkeringsforholdene i Dronningegården/Prinsessegården Som beboer i Prinsessegården ønsker jeg at bevare den nuværende regel om max. 1 times parkering med parkeringsbillet. Årsagen er, at jeg allerede nu som beboer oplever, at det kan være svært at finde en ledig parkeringsplads - især sidst på eftermiddagen og om aftenen. Hvis de nuværende regler ændres, vil rotationen blive endnu mindre, hvilket vil være til stor gene for beboerne samt handlende med korte ærinder. Desuden mener jeg, at der med 3 nærliggende parkeringsanlæg er god mulighed for parkering, såfremt man har et ærinde i byen, som varer udover en time. Men da timetaksten er højere i parkeringsanlæggene, vil en ophævelse af den nuværende 1 times regel i Dronningegården/Prinsessegården uden tvivl skabe yderligere pres på disse pladser fremfor parkeringsanlæggene. Dette vil igen medvirke til at udhule værdien i en beboerlicens. Det eneste problem med den nuværende ordning er skiltningen som er uforståelig. Det er svært, at udlede, at bilister maks. må parkere 1 time selvom de bruger parkeringsbillet. Hvis skiltningen således blot tydeliggøres fx. max. 1 time med parkeringsbillet OG parkeringsskive, er jeg sikker på, at ordningen vil fungere efter hensigten og uden ubehagelige overraskelser for brugerne af parkeringsarealet.
Læs høringssvar fra Sidsel Knudsen
Indsendt af:
Jacob Grindsted
Dato: 13. juli 2015
Svarnummer:
31
By:
København K
Postnr.:
1302
Kan fuldt tilslutte mig det 23.06.15 af formanden for vor beboerforening (Christiansgården) - Uhle Wied - fremmailede. Supplerende: Som fremført af andre udstykkes lejlighederne nu, med det resultat, at tiltagende mange af lejlighederne bebos af unge købestærke børnefamilier med behov for parkering (modsat mange af de ældre lejere, der ikke har bil). Børnefamilerne er en glæde, og man bør støtte deres behov for - med småbørn i bilen - ikke at skulle cirkulere i halve/hele timer for at finde P-plads nær hjemmet. Dette vil ske ved ophævelse af 1-times-reglen, da byrummet - "Square'n" - omkring krydset Dronningens Tværgade/Adelgade - er det største sammenhængende parkeringsområde tæt på fodgængerzonerne i City - kendt af og derfor første valg for alle bilende købestærke "shoppere" fra "Reservatet" mod nord. Disse har rigeligt råd til at betale for parkering i København, så betaling er yderst rimelig, men.... Regler, skiltning og afstribning SKAL gøres gennemskuelig - også for de mange turister, dvs. også evt. engelsksproget skiltning - eller anvendelse af internationalt anerkendt piktogram for 1 time? Især syderopæiske bilister får forståeligt temperamentet op ved p-bøder udstedt på regler, som selv danskere skal have assistance til at forstå. Der bør etableres ens regler for hele "Square'n", dvs. skelnen mellem kantstensparkering og "parkering under træerne" bør ophøre - udløser STOR uklarhed! Helt udforståelig var siden 2012 opmaling af parkeringsbokse i Adelgade under 10 m fra hjørnerne "under træerne" - samtidig med 10 m- regel lige om hjørnet i Dr. Tværgade, under 2 m væk. Reducerede overskueligheden i krydset mærkbart. Disse 2 bokse bør af hensyn til trafiksikkerheden sløjfes. Det bør erindres, at mange lokale læge-, specialæge- og tandlægeklinikker har gavn af 1-times-reglen til deres patienter. Det er nok uigennemskueligt at lade halvdelen af "Square'n" være forbeholdt beboerne, men man kunne overveje etablering af ladestationer for el-biler for beboerne. Det forlyder, at Københavns Politi er ophørt med at inddrive parkeringsbøder udstedt på "Square'n". Hvis dette er tilfældet, bør ordensmagten tages grundigt i ed, da det hurtigt rygtes nordpå, hvis det er uden risiko at parkere overskridende de lokale p-regler. Venligst Jacob Grindsted
Læs høringssvar fra Jacob Grindsted
Indsendt af:
Ruth Larsen
Dato: 13. juli 2015
Svarnummer:
30
By:
København K
Postnr.:
1302
Ønsket er stadig 1 time på pladsen, med en tydeligere skiltning, hvor der skal stå: KUN EN TIME på skiltet (det lille KUN forstår folk bedre). Eventuet for beboerne søge om længere parkering når sine gæster.
Læs høringssvar fra Ruth Larsen
Indsendt af:
Bente Sortemos
Dato: 12. juli 2015
Svarnummer:
29
By:
København K
Postnr.:
1302
Som beboer i Dronningegården oplever jeg, at den nuværende ordning fungerer godt og efter hensigten. Derfor mener jeg ikke, der er væsentlige grunde til at ændre ordningen. Normalisering - ingen tidsbegrænsning med betaling - af parkering i Dronningegården og Prinsessegården, vil medføre et øget pres på parkeringspladserne til stor gene for beboerne. I de nærliggende gader er der tre parkeringshuse/kældre, hvor der det meste af tiden er ledige pladser. Disse P-pladser er dog dyrere end en P-plads i Dronningegården og Prinsessegården. En normalisering vil med stor sandsynlighed få en del bilister til at vælge den billigere løsning og parkere i Dronningegården og Prinsessegården. Antallet af afgifter kan reduceres ved en mere klar og tydelig skiltning om parkeringsforholdene.
Læs høringssvar fra Bente Sortemos
Indsendt af:
Bente Sortemos
Dato: 12. juli 2015
Svarnummer:
28
By:
København K
Postnr.:
1302
Som beboer i Dronningegården oplever jeg, at den nuværende ordning fungerer godt og efter hensigten. Derfor mener jeg ikke, der er væsentlige grunde til at ændre ordningen. Jeg mener, at en normalisering (ingen tidsbegrænsning med betaling) af parkering i Dronningegården og Prinsessegården, vil medføre et væsentligt øget pres på parkeringspladserne i området. I området ligger tre parkeringshuse/kældre, hvor der det meste af tiden er ledige pladser. Disse P-pladser er dog dyrere en P-plads i Dronningegården og Prinsessegården. En normalisering vil med stor sandsynlighed få en del bilister til at vælge den billigere løsning og parkere i Dronningegården og Prinsessegården. Det er min overbevisning, at antallet af afgifter kan reduceres med en bedre skiltning. Det nuværende er åbenbart klar og tydelig.
Læs høringssvar fra Bente Sortemos
Indsendt af:
Ole Stoltenberg
Dato: 12. juli 2015
Svarnummer:
27
By:
København K
Postnr.:
1302
Høringssvar: Parkeringsforholdene i Dronningegården og Prinsessegården, København K. Behovet for parkering i området. Udgangspunkt: Det samlede antal lejligheder i hele bebyggelsen - de fire gårde - udgør ca. 535 lejligheder. Antallet af parkeringspladser i samme område udgør ca. 220 - som også anvendes af beboer med licens, der ikke har bopæl i ejendommene. Et stort antal boliger der tidligere var lejeboliger, bliver nu solgt som ejerboliger. Samtidig har et stort antal af disse nye ejere, egen bil, til forskel fra flere af de tidligere lejere. En del af de nye ejere er børnefamilier som dagligt har behov for at bringe og hente deres børn på en eller flere institutioner. Dette inden de selv tager på deres job, eksempelvis uden for byen! Det skaber i sig selv et øget behov for fleksible parkeringsforhold i området. Forvaltningens overvejelser om en normalisering, der alene stiller krav om P- billet - må stærkt frarådes, det vil skabe endnu mere kaos for beboerne for at finde en P- plads i området. Det helt overordnede problem er ikke at gæsterne skal betale for at holde en time - problemet er. 1. Skiltningen vedr. reglerne for at parkering. 2. At gæsterne ikke forstår skiltningen - og slet ikke, at de udover P- billet skal stille deres parkeringsskive. Dette er bla. baggrunden for det stærkt stigende antal bøder i området. Læs i øvrigt - www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsområdet/ bilister - en artikel skrevet af Line Rasmussen i forbindelse med en dialog hun havde om emnet, med FDM og Københavns Politi. Jeg har gentagne gange, først gang den 25 oktober 2012 ved en mail, rettet henvendelse til Projektleder Søren Andres Hansen Center for Trafik og påpeget at gæsterne ikke kunne forstå P- skiltningen, samt det, at de samtidig med køb af P- billet også skulle stille deres P- skive. Tilbagemeldingen var - at skiltningen fulgte færdselsloven! - Det er dog ikke helt det som fremgår af ovennævnte artikel hvor Politikommisæren for færdselsafdelingen i Københavns Politi udtaler sig om P- skiver. Personligt har jeg den klare opfattelse at reglerne bør fortsætte som de er nu, med en times betalt parkering. Men samtidig stærkt anbefale at P- skiltningen i området bliver så entydig at bilister der kommer på P- pladsen, klart bliver orienteret om P- reglerne - så de forstår dem . Mvh. Ole Stoltenberg.
Læs høringssvar fra Ole Stoltenberg
Indsendt af:
Julie Ølgaard
Dato: 11. juli 2015
Svarnummer:
26
By:
København k
Postnr.:
1302
Parkeringsforholdene i dronningegården er ikke optimale som ejer. Det er ofte svært at finde en plads og man må køre rundt i lang tid for at finde en. Men når det er sagt er der dog rotation pga 1 times reglen, og det gør at der som regel åbner en plads op hvis blot man har lidt tålmodighed. Hvis 1 times reglen fjernes, frygter jeg at det bliver umuligt at finde en plads i gården for os beboere og jeg opfordrer derfor stærkt til at man beholder 1 times reglen for parkering i dronningegården
Læs høringssvar fra Julie Ølgaard
Indsendt af:
Gustav Muus
Dato: 10. juli 2015
Svarnummer:
25
By:
Copenhagen K
Postnr.:
1302
Grundet store vanskeligheder med parkering, ønsker jeg at bibeholde de nuværende parkeringsregler.
Læs høringssvar fra Gustav Muus
Indsendt af:
A. Thomsen
Dato: 10. juli 2015
Svarnummer:
24
By:
København K
Postnr.:
1302
Undertegende afgiver hermed høringssvar vedrørende parkering på pladsen Dronningens Tværgade, 1302 København K Jeg har erfaret, at kommunen har sendt de nuværende parkeringsregler i Dronningegården og Prinsessegården i høring, og påtænker evt at indføre ubegrænset parkometerbetaling for parkering på disse pladser. En sådan ændring er virkelig meget uheldig, da dette kan medføre parkering hele dagen/aftenen således at vi der bor i og omkring pladsen og har betalt P-licens vil få endnu sværere end nu med at finde en p-plads når vi kommer hjem. Det strider også helt klart mod kommunens politik om at få så få biler ind i City som muligt. Den ene times parkering har siden dette for flere år siden blev indført fungeret helt fint, blot har skiltningen efter indførsel af 1-times betalt parkering været mangelfuld - man kan vel også diskutere om det skal være nødvendigt både at købe en P-billet og stille sin P-skive, P-vagten kan vel på billetten tjekke om bilisten holder lovligt. Vi kunne ønske at markeringen af p-båsende bliver ført helt ind til kantstenen, således at P-vagten kan pålægge bøde til de billister der ikke kan finde ud af at parkere ordentligt og som blot smider bilen hen over 2 p-pladser eller de motorhome, store varebiler etc. der holder på tværs hen over 3-4 pladser. Sluttelig, den nuværende 1-times parkering bør bibeholdes, skiltning gøres mere tydelig, og p-pladserne tegnes helt op. Med venlig hilsen A. Thomsen
Læs høringssvar fra A. Thomsen
Indsendt af:
Lars Vinggaard
Dato: 9. juli 2015
Svarnummer:
23
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Næstformand Ejerforeningen Prinsessegaarden
By:
Købnenhavn K
Postnr.:
1302
Læs høringssvar fra Lars Vinggaard
Indsendt af:
henrik Olsen
Dato: 8. juli 2015
Svarnummer:
22
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Beboerrepræsentationen Dronningegården
By:
København K
Postnr.:
1302
Læs høringssvar fra henrik Olsen
Indsendt af:
Ulla Plon & Helge Mørch Jensen
Dato: 7. juli 2015
Svarnummer:
21
By:
København K
Postnr.:
1302
Som beboere i Dronningegården ønsker vi at tilslutte os de andre beboeres anbefalinger. Nemlig at Københavns kommune IKKE ændrer parkeringsreglerne for pladsen omkring Dronningens Tværgade og derved tillader fremmede biler at parkere ubegrænset med p-billet. Tydeligere skiltning bør kunne klare problemet med de mange bøder og efterfølgende klager. En anden mulighed til at skabe klarhed ville være at reservere 80-85 % af p-pladserne til beboerne omkring pladsen og lade de resterende p-pladser være underlagt almindelige parkeringsrestriktioner med betaling.
Læs høringssvar fra Ulla Plon & Helge Mørch Jensen
Indsendt af:
Annette Thydal
Dato: 6. juli 2015
Svarnummer:
20
By:
København K
Postnr.:
1302
Jeg mener stadig vi har behov 1 times parkerings reglen. Det bevirker nemlig, at vi beboere bedre kan finde parkeringsplads, da det skaber et større flow. Måske skal man finde en formulering, der er mere klar, så de mange alm bilister, kan undgå en parkeringsbøde.
Læs høringssvar fra Annette Thydal
Indsendt af:
Maria
Dato: 6. juli 2015
Svarnummer:
19
By:
Kbh K
Postnr.:
1302
Tidsbegrænsning på en time fungerer fint som den gør nu. Uden den vil det gøre det umuligt for os beboere at få plads. Nu, kan man risikere at køre rundt 20-30 min efter pplads, men uden 1 times begrænsning vil og kan det tage flere timer. Det er så dårligt for os beboere, hvis i ændrer dette og jeg er meget imod det
Læs høringssvar fra Maria
Indsendt af:
Claus Jensen
Dato: 5. juli 2015
Svarnummer:
18
By:
København K
Postnr.:
1302
Ordningen med tidsbegrænsning 1 times tidsbegrænsning og betaling virker klart efter hensigten. Som beboer er det for det meste muligt at få en parkeringsplads pgr. af den rotation som ordningen skaber. Til gengæld er det forståeligt at der bliver klaget over P afgifterne idet mange mennesker ikke forstår skiltningen. Det må være muligt at opsætte skilte der siger. " Her må man holde i max. 1 time hvis man har købt en P billet. Dette gælder ikke for Biler med KN parkeringstillladelser."
Læs høringssvar fra Claus Jensen
Indsendt af:
Poul Erik Ravnsmed
Dato: 4. juli 2015
Svarnummer:
17
By:
Kbh. K
Postnr.:
1302
BEVAR NUVÆRENDE ORDNING. Det er vigtigt at nuværende ordning fortsætter. Jeg må, med nuværende ordning, jævnligt køre et par runder for at finde en parkeringsplads. Hvis ordningen ændres vil det medføre forringede parkeringsforhold for os beboere. For at begrænse antallet af parkerings-"bøder" vil jeg foreslå bedre skiltning.
Læs høringssvar fra Poul Erik Ravnsmed
Indsendt af:
Nana Hugo
Dato: 2. juli 2015
Svarnummer:
16
By:
Købehavn K
Postnr.:
1302
Som beboer i Prinsessegården advokerer jeg stærkt for, at den nuværende ordning bibeholdes. På nuværende tidspunkt er det i forvejen ikke let at finde en parkeringsplads på squaren, specielt ikke hvis man kommer om aftenen. Ændres reglerne til tidsubegrænset parkering vil det snare gøre det fuldstændigt umuligt for beboerne at parkere. Efter min overbevisning er den reelle udfordring ikke ordningen, men snare den utrolige ringe skiltning. Som beboer hjælper jeg ofte udefrakommende med at afkode parkeringsreglerne på området, fordi det er fuldstændigt umuligt at forstå. Desuden er stregoptegninger på vejene langs squaren også misvissende, idet de er tegnet helt ud til hjørnet, selvom 10 meters reglen også gælder her. Disse burde også ændres, så de er mere retvisende. Derfor opfordrer jeg i stedet til, at skiltningen forbedres fremfor at ordningen ændres. Hvis der endelig skulle ændres noget, mener jeg snare at parkeringsreglerne for squaren skal ændres tilbage til det, de var før 2012 – 1 times gratis parkering med korrektstillet p-skive. Med venlig hilsen Nana Hugo
Læs høringssvar fra Nana Hugo
Indsendt af:
Jenny Toft
Dato: 30. juni 2015
Svarnummer:
15
By:
København K
Postnr.:
1302
Vi ønsker den nuværende ordning videreført!
Læs høringssvar fra Jenny Toft
Indsendt af:
Anne Marie Jelsig
Dato: 29. juni 2015
Svarnummer:
14
By:
København K
Postnr.:
1302
Som beboer - og børnefamilie- i Dr. Tværgade kan min familie og jeg kun advokere stærkt for, at den nuværende p-ordning bibeholdes. Til trods for at det pt. –selv med KN-licens- ikke altid er muligt, at finde en p-plads, vil den i høringsoplægget beskrevne normalisering af p-forholdene kun gøre det endnu sværere. Den nuværende ordning sikrer, at man som børnefamilie med langt til institutioner og arbejde kan fungere i dagligdagen. Muligheden for tidsubegrænset parkering mod betaling og følgeligt mangel på p-pladser vil utvivlsomt betyde forringede vilkår. Den høje klageprocent er beklagelig, men desværre også forventelig set i lyset af den håbløse skiltning; Ikke sjældent møder man forvirrede gæster fra resten af landet samt udenlandske turister, der beder om hjælp til tolkning af anvisningerne. Derfor: bibehold den nuværende ordning og forbedr skiltningen. Med venlig hilsen
Læs høringssvar fra Anne Marie Jelsig
Indsendt af:
Sandra Andersen
Dato: 29. juni 2015
Svarnummer:
13
By:
København K
Postnr.:
1302
I og med der er så høj klageprocent, skal ordningen helt sikkert revuderes. Men jeg synes ikke der skal laves om på reglerne, men mere skiltningen på området. Det er meget indviklet at forstå, og derfor den høje klageprocent. Jeg synes ikke reglen om 1 times parkering skal laves om, da den understøtter rotation og dermed giver beboerne mulighed for at finde parkering, efter endt arbjedsdag.
Læs høringssvar fra Sandra Andersen
Indsendt af:
Mogens Kristensen
Dato: 29. juni 2015
Svarnummer:
12
By:
København K.
Postnr.:
1302
Det er vigtigt at det sikres, at beboere kan benytte en P-plads i umiddelbar nærhed af bopælen, samtidig er der tydeligvis noget galt, når der udskrives så mange bøder. Jeg ser også dagligt, at bilister har meget svært ved at forstå reglerne. Jeg foreslår derfor, at restriktionerne bevares, men at der ændres på skiltningen, så reglerne ikke kan misforstås.
Læs høringssvar fra Mogens Kristensen
Indsendt af:
Frants Toft Pedersen
Dato: 27. juni 2015
Svarnummer:
11
By:
København K
Postnr.:
1302
Den nuværende ordning fungerer som sådan tilfredsstillende, da man som beboer i Prinsessegården næsten altid kan finde en parkeringsplads. Det store problem er skiltningen, som er yderst mangelfuld - for såvel udefra kommende som for udenlandske turister.
Læs høringssvar fra Frants Toft Pedersen
Indsendt af:
Tommy Rasmussen
Dato: 27. juni 2015
Svarnummer:
10
By:
København K
Postnr.:
1302
Teknik og miljøforvaltningen kan på baggrund af mange klager afklare, at skiltningen volder problem. Det kan afhjælpes ved, at lave en tydeliggørelse af begrænsninger f.eks. med en kortskitse, der beskriver hvor det er relevant, og hvor det ikke er, at betale for længere end 1 time på betalingsanlæg for P-billet. For god orden skyld kan vejledningen ud over let forståeligt dansk skrives på engelsk og/eller andet relevant fremmedsprog, da mange turister anvender området. En ophævelse 1 times begrænsninger vil medføre betydelige gener for beboere, tandlæger, lokale handlende og erhversaktive, der er afhængige af at kunne bruge bil, fordi området vil blokeres som parkering i nærzone. Det fungerer næsten uden gnidninger med den nuværende ordning. Gør livet lettere for ikke stedkendte ved at give god information. Det er alt hvad der er brug for.
Læs høringssvar fra Tommy Rasmussen
Indsendt af:
Benjamin Willaume-Jantzen
Dato: 25. juni 2015
Svarnummer:
9
By:
København K.
Postnr.:
1302
Som langvarigt beboer i Dronnigengården, har det store antal af parkeringspladser altid været højt værdsat. I de år jeg har boet hér, har jeg ikke stødt på udfordringer i, at finde en parkeringsplads. Årsagen hertil, har uden tvivl været muligheden for 1 times gratis parkering, som skabte en fin rotation og fungerede utrolig godt, til glæde for alle. Ovenstående glæde blev i midlertidigt hurtigt brudt, ved ændringen af parkeringsregulativerne. Efter indførslen af betaling og den hertil hørende minimale ændring af skilteopsætning, blev parkeringsgæster ført bag lyset og pålagt en afgift. Man skal som bilist altid orientere sig og det er ikke budskabet, men skiltningen var ganske enkel minimal. På baggrund ændringen, var det da også en nødvendighed for foreningen, at opsætte advarsler til beboer og gæster heraf, således at disse blev gjort opmærksom på ovenstående ændring. Det er min personlige holdning, efter at blive antastet på parkeringspladsen, af forvirrede gæster ugentlig, der spørger ind til fortolkningen af skiltene at denne ikke har ønsket effekt. Denne uklarhed skaber danner ligeså grundlag for en oplevelse af færre ledige parkeringspladser, da udefra kommende gæster betaler for mere end én time og parkerer på det tidsbegrænsede parkeringsareal. Dernæst tilkommer de gæster som parkerer under én time mod betaling, men ej har sat p-skiven og ligeså bliver pålagt en afgift. Alt i alt, så danner der sig med ovenstående udtryk fra en bekymret beboer, og Jeres høje påklagningsprocent på 17,7% et billede af en ikke fungerende ordning, men nærmere et forsøg på at opnå højere indtægter med store gener til følge. Den løsning som fungerede bedst, var i sin enkelthed ordningen før betaling, som gjorde det smidigt og tilsikrede beboere og gæster et tilstrækkeligt flow. Dermed lægger undertegnede op til en ordning, hvorpå det til stadighed er muligt at parkere gratis i én time for gæster, således misforståelser udebliver og beboere med beboerlicens sikres et ultimativt flow med flere tilgængelige parkeringspladser. Med venlig hilsen Benjamin Willaume-Jantzen
Læs høringssvar fra Benjamin Willaume-Jantzen
Indsendt af:
Annette Blomberg
Dato: 25. juni 2015
Svarnummer:
8
Virksomhed / Organisation :
Beboerrepræsentationen Prinsessegarden
By:
København K
Postnr.:
1302
På vegne af beboerrepræsentationen i Prinsessegården, Dronningens Tværgade 32 – 44 vil vi gerne give følgende svar til høringen: Vi har erfaret, at kommunen har sendt de nuværende parkeringsregler i Dronningegården og Prinsessegården i høring, og evt. indfører ubegrænset parkometerbetaling for alle p-pladser på Squaren, dvs. at der alene stilles krav om køb af P-billet uden tidsbegrænsning. En sådan ændring finder vi meget uheldig, idet den vil lovliggøre parkering hele dagen med det til følge, at den rotation som den nuværende ordning giver, falder væk. Dvs., at beboerne fremover vil have svært ved at finde en ledig p-plads, når pladserne er optaget af pendlere og forretningsdrivende i dagtimerne samt teater / restaurations gæster om aftenen, som nu alle helt lovligt kan optage p-pladserne. Samtidig finder vi, at et sådan nyt tiltag helt klart strider mod kommunens politik om at få så få biler ind i City som mulig. Omvendt er den ene times parkering en stor fordel for indres bys erhvervsliv som tit får besøg som tager ca. 1 time – dvs. tandlæger, små forretninger, specialforretninger, frisører revisorer m.v. De vil miste kundegrundlag og indre by bliver død by – i stedet for den ”livlige landsby” som der faktisk er i dag. Det er vores klare opfattelse, at de mange pålagte afgifter og den høje klageprocent, som det fremgår af høringen, udelukkende skyldes den mangelfulde skiltning på og omkring Squaren. Vi, der til daglig færdes i Dronningegården og Prinsessegården, forklarer ofte parkerende på og omkring Squaren parkeringsreglerne, som følge af den mangelfulde skiltning. De typiske problemer for de parkerende er: - Det fremgår ikke tydeligt af skiltningen, at der både skal sættes en parkeringsskive og købes parkeringsbillet - Flere skilte er placeret under træerne og langt fra vejbelysningen, så de er svære at se - Det fremgår ikke på parkeringsautomaterne, at der gælder et særligt regelsæt på Squaren - Det er ikke åbenlyst af skiltningen, at de yderste pladser ud mod Adelgade ikke er omfattet af det kombinerede regelsæt - På hjørnet af Adelgade og Dronningens Tværgade er der ikke indtegnet tydelige markeringer af 10 meters afstand fra krydset. Det er derfor vores opfattelse, at kommunen i høj grad kunne komme de mange afgifter og især klager til livs med en tydelig skiltning af regelsættet. Alternativt vil vi anbefale at der udelukkende er 1-times parkering uden betaling. Vi har ved utallige lejligheder drøftet skiltningen eller manglen på samme med Kommunens parkeringsvagter, som ligeledes har givet udtryk for den mangelfulde skiltning. Derudover ser vi ofte afgifter pålagt køretøjer, der ikke holder ulovligt parkeret. Dette er som oftest køretøjer, der holder nærmere end 10 meter fra udkørslerne til Squaren. Dette kan vi godt forstå medfører klager. Vi er således meget tilfredse med det gældende regelsæt. Vi vil indstille følgende for at medvirke til såvel en god parkeringskultur som til færre klager: • at 1-timers begrænsningen på pladsen bibeholdes til gavn for de faste brugere / borgere i København, som er beboere i området og som har betalt beboerlicens, • at skiltningen fornys og gøres forståelig, • at de gule markeringer af grænsen for parkeringstilladelse fornys og gøres tydeligere. Med venlig hilsen Pva beboerrepræsentationen i ”Prinsessegården” Annette Blomberg
Læs høringssvar fra Annette Blomberg
Indsendt af:
Henrik Pedersen
Dato: 24. juni 2015
Svarnummer:
7
Virksomhed / Organisation :
Bestyrelsen for ejerforeningen i Prinsessegården
By:
Købehavn K
Postnr.:
1302
Høringssvar vedrørende parkering på pladsen i Dronningegården, Dronningens Tværgade, 1302 København K. På vegne af bestyrelsen i ejerforeningen i Prinsessegården, Dronningens Tværgade 32 – 44 vil vi gerne svare følgende til høringen: Vi har erfaret, at kommunen har sendt de nuværende parkeringsregler i Dronningegården og Prinsessegården i høring, og evt. indfører ubegrænset parkometerbetaling for alle p-pladser på Squaren, dvs. at der alene stilles krav om køb af P-billet uden tidsbegrænsning. En sådan ændring finder vi meget uheldig, idet den vil lovliggøre parkering hele dagen med det til følge, at den rotation som den nuværende ordning giver, falder væk. Dvs., at beboerne fremover vil have svært ved at finde en ledig p-plads, når pladserne er optaget af pendlere og forretningsdrivende i dagtimerne samt teater / restaurations gæster om aftenen, som nu alle helt lovligt kan optage p-pladserne. Samtidig finder vi, at et sådan nyt tiltag helt klart strider mod kommunens politik om at få så få biler ind i City som mulig. Omvendt er den ene times parkering en stor fordel for indres bys erhvervsliv som tit får besøg som tager ca. 1 time – dvs. tandlæger, små forretninger, specialforretninger, frisører revisorer m.v. De vil miste kundegrundlag og indre by bliver død by – i stedet for den ”livlige landsby” som der faktisk er i dag. Det er vores klare opfattelse, at de mange pålagte afgifter og den høje klageprocent, som det fremgår af høringen, udelukkende skyldes den mangelfulde skiltning på og omkring Squaren. Vi, der til daglig færdes i Dronningegården og Prinsessegården, forklarer ofte parkerende på og omkring Squaren parkeringsreglerne, som følge af den mangelfulde skiltning. De typiske problemer for de parkerende er: - Det fremgår ikke tydeligt af skiltningen, at der både skal sættes en parkeringsskive og købes parkeringsbillet - Flere skilte er placeret under træerne og langt fra vejbelysningen, så de er svære at se - Det fremgår ikke på parkeringsautomaterne, at der gælder et særligt regelsæt på Squaren - Det er ikke åbenlyst af skiltningen, at de yderste pladser ud mod Adelgade ikke er omfattet af det kombinerede regelsæt - På hjørnet af Adelgade og Dronningens Tværgade er der ikke indtegnet tydelige markeringer af 10 meters afstand fra krydset. Det er derfor vores opfattelse, at kommunen i høj grad kunne komme de mange afgifter og især klager til livs med en tydelig skiltning af regelsættet. Alternativt vil vi anbefale at der udelukkende er 1-times parkering uden betaling. Vi har ved utallige lejligheder drøftet skiltningen eller manglen på samme med Kommunens parkeringsvagter, som ligeledes har givet udtryk for den mangelfulde skiltning. Derudover ser vi ofte afgifter pålagt køretøjer, der ikke holder ulovligt parkeret. Dette er som oftest køretøjer, der holder nærmere end 10 meter fra udkørslerne til Squaren. Dette kan vi godt forstå medfører klager. Vi er således meget tilfredse med det gældende regelsæt. Vi vil indstille følgende for at medvirke til såvel en god parkeringskultur som til færre klager: • at 1-timers begrænsningen på pladsen bibeholdes til gavn for de faste brugere / borgere i København, som er beboere i området og som har betalt beboerlicens, • at skiltningen fornys og gøres forståelig, • at de gule markeringer af grænsen for parkeringstilladelse fornys og gøres tydeligere. Med venlig hilsen Pva Bestyrelsen for ejerforeningen i ”Prinsessegården” Henrik Pedersen
Læs høringssvar fra Henrik Pedersen

Sider