Teglværkshavnen - tillæg 4 - lokalplan 310-4

Tillæg nr. 4 skal omdanne den midterste og den nordvestlige del af Teglholmen samt området vest for Belvederekanalen.

Høringsfrist:

13. september 2010
Indsendt af:
Niels Germod
Dato: 13. september 2010
Svarnummer:
8
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
DONG Energy, H. C. Ørsted Værket
By:
København SV
Postnr.:
2450
Hermed høringssvar fra DONG Energy, H.C. Ørsted Værket, til ”Teglværkshavnen” - Tillæg 4 Forslag til tillæg til lokalplan nr. 310. Dokumentet er vedhæftet.
Læs høringssvar fra Niels Germod
Indsendt af:
Morten Jensen
Dato: 12. september 2010
Svarnummer:
7
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Fisketorvets Motorbådsklub
By:
Frederiksberg C
Postnr.:
1967
Læs høringssvar fra Morten Jensen
Indsendt af:
L. Sørensen
Dato: 12. september 2010
Svarnummer:
6
By:
København SV
Postnr.:
2450
En, for Kommunen lille og overkommelig opgave, men for mig og flere af mine naboer en vigtig ting. På grund af stigende trafik, og endnu mere, når broen til Sluseholmen bliver taget i brug, er der brug for en fodgænger overgang fra A.C. Meyers Vænge over ti busstoppestedet ved TDC. Både om morgen og eftermiddagen er det næsten umuligt at komme over på den anden side af gaden. Der er ikke ret mange bilister, der holder tilbage og værst er der med de bilister, som bruger A.C. Meyers Vænge som gennemkørsel.
Læs høringssvar fra L. Sørensen
Indsendt af:
MAN Diesel & Turbo
Dato: 10. september 2010
Svarnummer:
5
Vedhæftede filer: 1
By:
København SV
Postnr.:
2450
Se vedhæftede brev, der samtidig er sendt med alm. post til Teknik- og Miljøforvaltningen, Center for Bydesign
Læs høringssvar fra MAN Diesel & Turbo
Indsendt af:
Kim Engelbrecht
Dato: 9. september 2010
Svarnummer:
4
By:
København SV
Postnr.:
2450
I paragraf 8 stk. 5 står står der anført, at der minimum skal være 1 parkeringsplads pr. 200 m2 etageareal, mens der i tillæg 1 stod pr. 100 m2 etageareal. Jeg synes ikke grænsen for parkeringspladser skal hæves, idet vi allerede nu oplever problemer med hensyn til at finde parkeringspladser ved 100 m2 grænsen.
Læs høringssvar fra Kim Engelbrecht
Indsendt af:
Ole Rasmussen
Dato: 5. september 2010
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Nordique Design
By:
København K
Postnr.:
1429
Vedlagt som pdf. Svaret er også tilgået strategiplanen 2010. Jeg fremsender gerne pendulfærgeforslaget fra 2007.
Læs høringssvar fra Ole Rasmussen
Indsendt af:
Kim Engelbrecht
Dato: 21. juli 2010
Svarnummer:
2
By:
København SV
Postnr.:
2450
I lokalplansforslaget for tillæg 4 er der på side 21 vedrørende detailhandel angivet et område for Bydelscenter på Teglholmen med en gul farve. Dette område går fra Teglholmsgade videre gennem Støberigade og slutter hvor den nye bro til Sluseholmen bliver etableret. Når jeg så ser på tegning nr. 3 på side 39 omkring anvendelse, kan jeg kun se en enkelt bygning hvor der er krav om publikumsorienterede serviceerhverv i stueetagen og kun yderligere 2 bygninger hvor der er mulighed for publikumsorienterede serviceerhverv i stueetagen. Detailhandel er en stor mangel på Teglholmen og der bør derfor i langt højere grad stilles krav om at der etableres publikumsorienterede serviceerhverv i stueetagen langs med Teglholmsgade og Støberigade. Det er p.t. helt umuligt at få butikker ud på Teglholmen, da der i byggerierne ikke umiddelbert er tænkt på denne type butikslokaler. Disse butikker kan også være med til at give liv på Teglholmen.
Læs høringssvar fra Kim Engelbrecht
Indsendt af:
Martin Bach Sørensen
Dato: 11. juli 2010
Svarnummer:
1
By:
København SV
Postnr.:
2450
Forlængelse af kanalen langs Vestre Teglgade til Teglværkshavnen Under de seneste år har Sluseholmen og området omkring Teglværkshavnen oplevet en stor vækst i fritidsaktivitet på vandet, f.eks kajakker / kanoer og motorbåde. Dette er en stor attribut for området og skaber den nærhed med vandet, der var tænkt i Københavns kommunes / Soeters Van Eldonk Ponecs helhedsplan for Sydhavnen fra 2002. Denne lokalplan, med dens kanaler og åbne pladser ned til vandet, danner forudsætningen for at skabe mange af de samme aktiviteter på vandet omkring Frederiksholmsløbet, som der vokser frem på Sluseholmen. Det er således vigtigt at indtænke kommunikation til vands ind i denne lokalplan. Set i det lys ville det være synd ikke at forbinde de to områder med en kanal, da en sådan kanal vil kunne skabe synergi mellem de vandlige aktiviteter i Teglværkshavnen og Frederiksholmsløbet og skabe bedre sammenhæng i det nye Sydhavnsområde, til gavn for både lokale og besøgende på sight-seeing til vands. I et historisk perspektiv har der i Sydhavnens velmagtsdage som industriområde været en kanal, der forbandt Teglværkshavnen med Frederiksholmsløbet, så forslaget er historisk velbegrundet. Jeg foreslår derfor at den kanal langs Vestre Teglgade, der er beskrevet i Teglværkshavnen - tillæg 4, forlænges frem til Teglværkshavnen. Kanalen ville være et stort aktiv for de planlagte boliger langs Teglholmsgade og en kanal, der gennemskærer den Grønne Kile, vil desuden være et rekreativt indslag i forløbet fra Sydhavns station til Teglholm Øst og videre til Amager. En gennemgående kanal fra Frederiksholmsløbet til Teglværkshavnen vil også være gavnligt for vandgennemstrømningen i kanalerne. Opførslen af en bro over Teglholmsgade straks før Vestre Teglgade vil have en naturlig hastighedsdæmpende virkning, hvilket harmonerer med de beskrevne planer om at begrænse hastigheden på Teglholmsgade fra Vestre Teglgade til broen over Teglværksløbet til 40 km/t, bl.a. pga. skolen, der bygges i området. Broen vil i tillæg være en synlig markering af indgangen til den nye "kanalby" fra Vasbygade siden, på samme måde som de planlagte broer på Sluseholmen signalerer indgangen til "kanalbyen" fra sydsiden. Forslaget medfører selvfølgelig at der anlægges en stibro for at binde den Grønne Kile sammen samt evt. en vejbro til "Pavilionen", hvis denne skal betjenes fra Peter Holmsvej.
Læs høringssvar fra Martin Bach Sørensen