Nørrebro Stationsområde - Hvad skal der ske?

Kbh NV og Nørrebro er i en rivende udvikling. Del din viden, idéer og ønsker med os! Så ved vi, hvordan vi bedst udvikler Nørrebro Stationsområde!

Høringsfrist:

22. januar 2015
Indsendt af:
Kirsten Stigsgaard-Larsen
Dato: 21. januar 2015
Svarnummer:
2
Virksomhed / Organisation :
www.kirstenstigsgaard.dk
By:
KBH N
Postnr.:
2200
Ang Nørrebro som helhed ! Det er på tide at nogle tager ansvar for at ændre katastrofen Nørrebrogadelukning og den butiksdød der er fulgt med. Nu er turen også kommet til butikkerne i Blågårdsgade, som lukker på stribe, og de fortæller selv, at omsætningen er faldet voldsomt efter busslusen. Derfor lukker de : klædebo og Mayol, inklusive !!!! Til gengæld har vi fået alle bilerne ned i sidegaderne, nede ved Elmegadeslusen er det Guldbergsgade/ Møllegade/ Peter Fabergade, der skal have AL Nørrebrogade trafikken, når den ikke må køre i busslusen. Nu går det også ud over Mimersgadekvarteret, efter I har lukket nede ved Nørrebro station. De brede cykelstier er et helvede og farlige for trafiksikkerheden. Jungleloven hersker og det er ikke blevet mere sikkert at være cyklist. Der overhales indenom og køres fuldstændigt kaotisk i de mange lag af cyklister. Selvfølgelig !!! Det kan en hver jo sige sig selv !!!! Nørrebrogadeprojektet er en katastrofe, så hvad I gør nede ved Nørrebro station er jo bare en joke, med mindre I også løser de problemer slusen har udløst på strækningen nede ved søerne. Der findes ikke en hovedgade i byen, der er mere sørgelig og ussel end Nørrebrogade på busslusestrækningen, og nu bliver det værre, for nu kommer der flere bussluser, også neden ved stationen. Det er spild af penge og spild af energi og misbrug af en bydel, der har mulighed for at blomstre med butiks og cafe liv. Skal der være en bussluse, så læg den over for Assistens, hvor der er sollys og grønne træer at kigge på. DET vil skabe cafeliv. Skal bilerne ledes uden om kvarteret, så brug de STORE veje : Lygten, Nordre Fasanvej, Jagtvej, Fælledvej. Tagensvej, og DROP gennemkørende trafik i små beboelsesgader NU !!! Fjern gennemkørende trafik fra Guldbergsgade-kvarteret NU, og udsæt ikke Mimersgadekvarteret for lignende dødsensfarlige og gener. Nogen må tage ansvar og forstå, at I er ved at smadre Nørrebro. Vi er alle cyklister, men hvad skal vi med en bydel uden liv og charme, og hvor det er dødsensfarligt at kære køre ned ad sidegaderne på cykel til vores beboelseskvarteret, og lige så farligt at køre på de ALT FOR BREDE CYKELSTIER, som er til fare for sikkerheden. DROP DET, TÆNK DET OM, OG LYT TIL OS DER BOR HER !!!!!!! TAK !!!!!!!!!
Læs høringssvar fra Kirsten Stigsgaard-Larsen
Indsendt af:
Janus Agerbo
Dato: 20. januar 2015
Svarnummer:
1
Virksomhed / Organisation :
Janus Agerbo
By:
København N
Postnr.:
2200
Først og fremmest synes jeg, som bruger af området i forbindelse med transport og arrangementer i kulturhuse i den gamle stationsbygning, at det er positivt, hvis der kommer en samlet plan for området og specelt de umiddelbare omgivelser til lydskrydsene, på hver side af banen. Jeg oplever indgangsområderne til både føtex og centeret ved frederikssundsvej, som overfyldte med cykler i en grad, der virker hæmmende på færdsel. Da dette ikke er det eneste område i København, der har udfodring med antallet af parkerede cykler, ser jeg mulighed for at man eksperimenterer med flere former høj-kapacitet cykelparkering. Derudover vil påpege, at midlertidigheden på bazarpladsen er en kvalitet, som jeg gerne ser bevaret i kommende planer for området.
Læs høringssvar fra Janus Agerbo